Usługa umożliwia złożenie wniosku CEIDG-1 do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla PrzedsiębiorcyUsługa umożliwia złożenie wniosku CEIDG-1 do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy
Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy (tj.: Dz.U. z 2020 r. poz. 2296 z póżn. zm.).
Wymagane dokumenty:
- Wypełniony formularz CEIDG-1
- Dowód osobisty lub paszport do wglądu.
- W przypadku obcokrajowców, o których mowa w art. 8 ust. 8 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy dokument potwierdzający status pobytu na terytorium RP (lub notarialnie lub urzędowo uwierzytelnioną kopię tego dokumentu).
elektronicznie, poczta, osobiście
Urząd Miejski w Mielcu, ul. Żeromskiego 23 pok. 25
Brak
Brak (organem dokonującym wpisu jest Minister Rozwoju, Pracy i Technologii).
Wpis do ewidencji
Osoba fizyczna może prowadzić działalność gospodarczą na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra właściwego do spraw gospodarki.
Przedsiębiorca składa jeden wniosek (formularz CEIDG-1)
o wpis do CEIDG, który jest jednocześnie wnioskiem o wpis do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej (REGON), zgłoszeniem identyfikacyjnym lub aktualizacyjnym (NIP), zgłoszeniem płatnika składek albo jego zmiany (ZUS/KRUS)
System CEIDG przekazuje wniosek CEIDG-1 do właściwego Urzędu Skarbowego, oddziału ZUS/KRUS oraz do GUS, dane wnioskodawcy, są także weryfikowane przez system w Krajowym Rejestrze Karnym oraz bazach PESEL i NIP.
Wniosek o wpis do CEIDG (zmianę , zawieszenie, wznowienie i wykreślenie działalności) można złożyć:
- za pośrednictwem formularza elektronicznego dostępnego na stronie internetowej CEIDG www.firma.gov.pl.
System teleinformatyczny CEIDG przesyła wnioskodawcy na wskazany adres poczty elektronicznej potwierdzenie złożenia wniosku.
- osobiście w wybranym przez przedsiębiorcę urzędzie gminy (podpisany w obecności pracownika urzędu przyjmującego wniosek).
Przedsiębiorca może wypełnić wniosek on-line w CEIDG, a następnie wydrukować i udać się do wybranego urzędu gminy w celu jego podpisania i złożenia. Tak wypełniony wniosek będzie dostępny w systemie CEIDG przez 7 dni. Urzędnik odnajduje wniosek w CEIDG po kodzie kreskowym. W takim przypadku dniem złożenia wniosku jest dzień, w którym wnioskodawca wniosek podpisał.
- wysłać listem poleconym (w tym przypadku własnoręczność podpisu wnioskodawcy musi być poświadczona przez notariusza)
Wpisowi do ewidencji podlegają przedsiębiorcy będący osobami fizycznymi i wspólnikami spółek cywilnych.
Wersję papierową wniosku(CEIDG-1) można pobrać w Urzędzie Miejskim w Mielecu, ul. Żeromskiego 23 pok. 25 oraz na stronie internetowej:www.mielec.pl w zakładce „ewidencja działalności gospodarczej” oraz na stronie www.firma.gov.pl