Opis ogólny
Złożenie wniosku w zależności od wnioskowanego rodzaju ulgi. Postępowanie kończy się decyzją administracyjną Prezydenta Miasta Mielca umarzającą zobowiązanie z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub decyzją o rozłożeniu na raty zaległości, lub decyzją o odroczeniu terminu płatności bądź odmawiającą udzielenia powyższych ulg
Wymagane dokumenty
Pisemny wniosek o odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty lub umorzenie zaległości (w zależności od wnioskowanego rodzaju ulgi)
- Podatnik będący osobą fizyczną nieprowadzący działalności gospodarczej składa wniosek o odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty lub umorzenie zaległości podatkowej / odsetek za zwłokę (w zależności od wnioskowanego rodzaju ulgi) wraz z uzasadnieniem i dokumentami przedstawiającymi sytuację finansową i materialną podatnika oraz osób wspólnie z nim zamieszkujących.
- Do wniosku należy załączyć między innymi:
- oświadczenie majątkowe wraz z aktualnymi zaświadczeniami o dochodach obojga małżonków oraz wszystkich osób zameldowanych w domu;
- odcinki emerytur, rent (kopie);
- zaświadczenia o zarejestrowaniu wnioskodawcy jako bezrobotnego oraz wszystkich osób zameldowanych w domu;
- potwierdzenie ewentualnych kosztów leczenia (karty informacyjne lub wypisy ze szpitala, zaświadczenie lekarskie, kopie rachunków za leki, itp.);
- potwierdzenie rachunków ponoszonych w gospodarstwie domowym, np.: energia elektryczna, gaz, telefon, wywóz nieczystości stałych, woda, kanalizacja, itp.);
- potwierdzenie rachunków ponoszonych na naukę kopie rachunków, dowodów wpłaty, itp.);
- potwierdzenie spłaty kredytów, pożyczek – rodzaj, wysokość raty (kserokopia umowy lub potwierdzenie wpłaty za ostatni miesiąc);
- w przypadku otrzymywania świadczeń z Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, Centrum Pomocy Rodzinie – kserokopie decyzji o przyznaniu pomocy;
- inne dokumenty mające wpływ na sytuację materialną, na które powołuje się wnoszący podanie;
- inne dokumenty na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzenia postępowania podatkowego.
- Przedsiębiorstwa oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą składa wniosek o odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty lub umorzenie zaległości podatkowej / odsetek za zwłokę (w zależności od wnioskowanego rodzaju ulgi) wraz z uzasadnieniem i dokumentami przedstawiającymi sytuację finansową i materialną podatnika oraz osób wspólnie z nim zamieszkujących; bez względu na formę organizacyjno-prawną (ewentualnie umorzenie będzie pomocą publiczną w rozumieniu przepisów Unii Europejskiej)
- Do wniosku należy załączyć między innymi:
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis;
- wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat,
- oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie;
- oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;
- oświadczenie o zaciągniętych kredytach, pożyczkach (jeżeli były);
- oświadczenie o zobowiązaniach względem ZUS i Urzędu Skarbowego, gminy, w której ubiega się o ulgę;
- sprawozdania finansowe za 2 poprzednie lata obrotowe/ PIT-y, sporządzone zgodnie z przepisami o rachunkowości;
- inne dokumenty, mogące uzasadnić ważny interes podatnika w rozumieniu art. 67a § 1 Ordynacji podatkowej, mające wpływ
na sytuację materialną, na które powołuje się wnoszący podanie;
- inne dokumenty na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzenia postępowania podatkowego.
- Pełnomocnictwo: w przypadku występowania przez pełnomocnika oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa (adwokat, radca prawny mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa oraz odpisy innych dokumentów wykazujących ich umocowanie) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty
Sposób dostarczenia dokumentów
Wniosek o odroczenie terminu płatności, rozłożenie na raty lub umorzenie zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy składać na dzienniku podawczym Biura Obsługi Mieszkańca Urzędu Miejskiego w Mielcu przy ul. Żeromskiego 26; 39-300 Mielec.
Miejsce załatwienia
Wydział Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami Urzędu Miejskiego w Mielcu, ul. Żeromskiego 23 (budynek za policją)