Najem lokali użytkowych
1. Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2025 r., poz. 1071).
2. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 1145 z późn. zm.).
3. Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2025 r., poz. 1153)
1. Wniosek
2. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis)
Wymagane dokumenty należy dostarczyć do Urzędu na jeden z poniższych sposobów:
1. Przesłać pocztą tradycyjną na adres Urząd Miejski w Mielcu, ul. Żeromskiego 26, 39-300 Mielec,
2. Złożyć osobiście w Biurze Obsługi Mieszkańca w godzinach pracy Urzędu tj.: pon. 8:00-16:00, wt.- pt. 7:30-15:30,
3. Przesłać za pośrednictwem:
-Skrzynki eDoręczeń: AE:PL-96779-20264-RSFJV-26
-Skrzynki Podawczej ePUAP : /w121nc8nfz/SkrytkaESP
Wydział Gospodarki Miejskiej Urząd Miejski w Mielcu, ul. Żeromskiego 23, parter, pok. 12.
Wniosek jest wolny od opłaty skarbowej.
W przypadku oddania w najem lokalu, najemca zobowiązany będzie do uiszczania na rzecz Gminy Miejskiej Mielec czynszu najmu. Wysokość stawek czynszu zależy od rodzaju podmiotu, lokalizacji, powierzchni oraz celu na jaki lokal został wynajęty.
Nie przysługuje
1. Informacje o lokalach przeznaczonych do oddania w najem są wywieszane na okres 21 dni w formie wykazu na tablicy ogłoszeń oraz ogłaszane w prasie lokalnej, a także na stronie www.bip.mielec.pl.
2. Wniosek o zawarcie kolejnej umowy należy złożyć nie później niż 1 miesiąc przed upływem dotychczasowej umowy najmu.
FORMULARZ DO POBRANIA:
Wniosek o oddanie w najem lokalu do pobrania:
1. w budynku Urzędu Miejskiego ul. Żeromskiego 23, pok. nr 12.
2. na stronie internetowej https://eurzad.um.mielec.pl/