Wniosek o wszczęcie postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112 z późn. zm.).
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (t.j. Dz. U. poz. 1839 z późn. zm.).l
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572 z późn. zm.).
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111 z późn. zm.).
Wniosek w postaci papierowej albo w formie dokumentu elektronicznego.
Załączniki do wniosku:
- karta informacyjna przedsięwzięcia: w formie pisemnej w jednym egzemplarzu dla organu prowadzącego postępowanie oraz na informatycznych nośnikach danych z ich zapisem w formie elektronicznej w jednym egzemplarzu dla organu prowadzącego postępowanie oraz każdego organu opiniującego i uzgadniającego (min. 4 egz.).
Karta powinna spełniać wymagania określone w art. 62a ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (dalej ustawa ooś) tj. zawierać w szczególności dane o:
Podstawowe informacje o planowanym przedsięwzięciu powinny umożliwiać analizę kryteriów, o których mowa w art. 63 ust. 1 ustawy ooś.
Kartę informacyjną przedsięwzięcia podpisuje autor, a w przypadku gdy jej wykonawcą jest zespół autorów - kierujący tym zespołem, wraz z podaniem imienia i nazwiska oraz daty sporządzenia karty informacyjnej przedsięwzięcia.
- poświadczona przez właściwy organ kopia mapy ewidencyjnej w postaci papierowej lub elektronicznej obejmująca przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmująca przewidywany obszar, o którym mowa w art. 74 ust 3a zdanie drugie ustawy ooś tj. obszar na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie w wariancie zaproponowanym przez wnioskodawcę. Przez obszar ten rozumie się:
W celu jak najszybszego przeprowadzenia procedury oraz uzyskiwania jednoczesnych opinii innych organów (RDOŚ, PPIS i PGWWP) zalecane jest przedłożenie min. 4 egzemplarzy mapy (1 oryginał + 3 kopie).
- w przypadku przedsięwzięć wymagających koncesji lub decyzji, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 4-5 ustawy ooś, prowadzonych w granicach przestrzeni niestanowiącej części składowej nieruchomości gruntowej, przedsięwzięć dotyczących urządzeń piętrzących I, II i III klasy budowli, inwestycji w zakresie terminalu oraz strategicznej inwestycji w sektorze naftowym zamiast kopii mapy, o której mowa wyżej- mapa przedstawiająca dane sytuacyjne i wysokościowe, sporządzona w skali umożliwiającej szczegółowe przedstawienie przebiegu granic terenu, którego dotyczy wniosek, oraz obejmująca obszar, o którym mowa w ust. 3a zdanie drugie ustawy ooś;
- mapa w postaci papierowej oraz elektronicznej, w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, o którym mowa w art. 74 ust. 3a zdanie drugie ustawy ooś, wraz z wyznaczoną odległością, o której mowa w art. 74 ust. 3a pkt 1 ustawy ooś (tj. odległością 100 m od granicy przewidywanego terenu, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie). Mapę sporządza się na podkładzie wykonanym na podstawie kopii mapy ewidencyjnej, o której mowa wyżej.
Mapa powinna zawierać uwidocznione granice działek ewidencyjnych wraz z ich numerami.
W celu jak najszybszego przeprowadzenia procedury oraz uzyskiwania jednoczesnych opinii innych organów (RDOŚ, PPIS i PGWWP) zalecane jest przedłożenie min. 4 egzemplarzy mapy;
Jeżeli liczba stron w postępowaniu o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekracza 10, nie wymaga się dołączenia dokumentu, o którym mowa wyżej; należy wówczas uzasadnić brak złożenia ww. dokumentu. W razie wątpliwości organ może wezwać podmiot planujący podjęcie realizacji przedsięwzięcia do dołączenia ww. dokumentu, w zakresie niezbędnym do wykazania, że liczba stron przekracza 10.
Wniosek należy złożyć w wersji papierowej (tradycyjnej) lub w wersji elektronicznej przez platformę e-puap lub system e-doręczeń:
- Tradycyjnie (papierowo): na dzienniku podawczym Biura Obsługi Mieszkańca Urzędu Miejskiego w Mielcu przy ul. Żeromskiego 26; 39-300 Mielec.
- Elektronicznie:
Załączniki do wniosku w wersji papierowej należy dostarczyć Biura Obsługi Mieszkańca Urzędu Miejskiego w Mielcu przy ul. Żeromskiego 26; 39-300 Mielec.
Budynek UM, ul. Żeromskiego 23, pok. nr 19
Opłata skarbowa od:
Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Mielcu (np. na poczcie, przelewem bankowym) lub bez ponoszenia dodatkowych opłat w kasie Urzędu.
Numer konta, na który należy wpłacać opłatę skarbową: 04 1020 4391 0000 6702 0188 9583
Od wydanej decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu, 39-400 Tarnobrzeg, ul. Św. Barbary 12, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Mielec, w terminie 14 dni od dnia doręczenia.
W przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko po uzyskaniu, w trakcie postępowania administracyjnego, postanowienia o konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko należy przedłożyć - raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko zawierający dane określone w ww. postanowieniu.
Formularz wniosku można pobrać w Budynku UM przy ul. Żeromskiego 23, pok. nr 19 oraz ze strony internetowej oraz ze strony Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa Klimatu i Środowiska.