Zatwierdzenie podziału nieruchomości

← Usługi
Ta usługa nie wspiera urządzeń mobilnych

Opis ogólny

Wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości

Podstawa prawna

Art. 92 – art. 100 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1145 z późn. zm.)

Wymagane dokumenty

1.Wniosek o wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości

2. Załączniki:

- wstępny projekt podziału, z wyjątkiem podziałów, o których mowa w art. 95;

- protokół z przyjęcia granic,

- wykaz zmian gruntowych,

- wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej,

- mapa z projektem podziału nieruchomości przyjęta do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.

Ta usługa wymaga podpisu elektronicznego za pomocą klucza weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym lub profilu zaufanego.

Sposób dostarczenia dokumentów

Bezpośrednio do Biura Obsługi Mieszkańca w budynku Urzędu Miejskiego w Mielcu ul. Żeromskiego 26 lub za pośrednictwem poczty

Termin realizacji

W terminie 1 miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku

Miejsce załatwienia

Urząd Miejski w Mielcu ul. Żeromskiego 23

Opłaty

Zwolnione z opłat skarbowych

Telefon kontaktowy

17 787 41 86

Osoba kontaktowa

Monika Latała - Główny specjalista

Tryb odwoławczy

W terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji, do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Mielca

Informacje dodatkowe

W przypadku podziału nieruchomości niezależnie od ustaleń planu miejscowego, a w przypadku braku planu - niezależnie od decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu (art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami), do wniosku o podział oprócz powyższych dokumentów należy dołączyć dodatkowo:

- dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości,

-wypis z katastru nieruchomości (ewidencji gruntów i budynków) i kopia mapy katastralnej obejmującej nieruchomość podlegającą podziałowi,

- pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków na podział nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków,

FORMULARZ DO POBRANIA:

Wniosek o wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości – dostępny w budynku Urzędu Miejskiego przy ul. Żeromskiego 23, pok. nr 6 lub na stronie internetowej.