Ustalenie innego terminu zapłaty opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej
Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r., poz. 1145 z późn. zm.)
Podmioty nie prowadzące działalności gospodarczej. w tym osoby fizyczne:
Wniosek, o ustalenie innego, niż ustawowy, termin zapłaty opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego gruntów wraz z uzasadnieniem złożony nie później niż 14 dni przed upływem terminu płatności.
Podmioty prowadzące działalność gospodarczą:
1. Wniosek, o ustalenie innego, niż ustawowy, termin zapłaty opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego gruntów wraz z uzasadnieniem złożony nie później niż 14 dni przed upływem terminu płatności.
2. Wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis, jakie wnioskodawca oraz jednostki gospodarcze powiązane
z wnioskodawcą otrzymały w roku, w którym ubiegają się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie przez wnioskodawcę i jednostki powiązane albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym zakresie.
3. Formularz zawierający informacje niezbędne do udzielenia pomocy de minimis, o których mowa w § 2 ust. 1 i 1a rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawionych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis
4. Sprawozdanie finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych sporządzone zgodnie z przepisami o rachunkowości.
Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
1. Przesłać pocztą tradycyjną na adres Urząd Miejski w Mielcu, ul. Żeromskiego 26, 39-300 Mielec,
2. Złożyć osobiście w Biurze Obsługi Mieszkańca w godzinach pracy Urzędu tj: pon. 8:00-16:00, wt.- pt. 7:30-15:30
3. Przesłać za pośrednictwem:
- Skrzynki eDoręczeń: AE:PL-96779-20264-RSFJV-26
- Skrzynki Podawczej ePUAP /w121nc8nfz/SkrytkaESP
Referat Gospodarki Nieruchomościami w Wydziale Urbanistyki, Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji, Mielec, ul. Żeromskiego 23 pokój nr 7.
Nie podlega opłacie skarbowej
Nie przysługuje
Opłaty roczne wnosi się przez cały okres użytkowania wieczystego, w terminie do dnia 31 marca każdego roku, z góry za dany rok. Opłaty rocznej nie pobiera się za rok, w którym zostało ustanowione prawo użytkowania wieczystego. Właściwy organ, na wniosek użytkownika wieczystego złożony nie później niż 14 dni przed upływem terminu płatności, może ustalić inny termin zapłaty, nieprzekraczający danego roku kalendarzowego.
FORMULARZ DO POBRANIA:
Wniosek o rozłożenie na raty opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego do pobrania:
1. w budynku Urzędu Miejskiego ul. Żeromskiego 23, pok. nr 7.
2. na stronie internetowej urzędu www.mielec.pl - zakładka: dla mieszkańców -Sprawa w Urzędzie - Urbanistyka i Geodezja.
3. na stronie internetowej https://eurzad.um.mielec.pl/