Wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach, stwierdzających stan zaległości podatkowych, potwierdzających stan prawny wynikający z prowadzonej ewidencji podatkowej - osoby fizyczne i osoby prawne

← Usługi
Ta usługa nie wspiera urządzeń mobilnych

Opis ogólny

Usługa umożliwia złożenie w formie elektronicznej wniosku w sprawie:

- wydania zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach,

- stwierdzenia stan zaległości podatkowych,

- potwierdzenia stanu prawnego wynikającego z prowadzonej ewidencji podatkowej

Podstawa prawna

1) Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz.U.2023.2111 ze zmianami).

2) Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz.U.2025.111 ze zmianami).

3) Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 roku w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz.U.2007.187.1330).

Wymagane dokumenty

1) Wniosek o wydanie zaświadczenia:

- o niezaleganiu w podatkach,

- o zaległościach podatkowych,

- potwierdzenie stanu prawnego z prowadzonej ewidencji podatkowej składany i podpisany przez osobę fizyczną we własnym imieniu, a w przypadku osób prawnych podpisany przez osobę uprawnioną (KRS) lub pełnomocnika. Pełnomocnik wnioskodawcy musi do wniosku dołączyć dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa, wraz dowodem zapłaty opłaty skarbowej.

2) Dowód zapłaty opłaty skarbowej (oryginał).

W przypadku wniosku elektronicznego usługa wymaga podpisu elektronicznego za pomocą klucza weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym lub profilu zaufanego.

Ta usługa wymaga podpisu elektronicznego za pomocą klucza weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym lub profilu zaufanego.

Sposób dostarczenia dokumentów

elektronicznie, papierowo

Termin realizacji

Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia.

Miejsce załatwienia

Urząd Miejski w Mielcu, ul. Żeromskiego 26, pokój nr 35 i 36

Wydział Podatków i Kontroli Podatkowej

Opłaty

1. Zaświadczenie o niezaleganiu /stwierdzające stan zaległości - opłata skarbowa w kwocie 21 zł.

2. Potwierdzenie stanu podatkowego z ewidencji - opłata skarbowa 17 zł.

Opłata skarbowa płatna na konto ;

Bank PKO BP SA 04 1020 4391 0000 6702 0188 9583

3. Zwolnienia z opłaty skarbowej określone zostały w art. 2 ust. 1 i art. 7 ustawy z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz.U.2023.2111 ze zmianami).

Telefon kontaktowy

17 787-43-34, 17 787-43-35, 17 787-43-29

Osoba kontaktowa

Lidia Dubiel - inspektor, Jolanta Węgrzyn - główny specjalista, Małgorzata Kusek - inspektor

Tryb odwoławczy

W terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Prezydenta Miasta Mielca.