Opis ogólny
Ustalenie innego terminu zapłaty opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 1990 z późn. zm.),
Wymagane dokumenty
Podmioty nie prowadzące działalności gospodarczej. w tym osoby fizyczne:
- Własnoręczny wniosek, o ustalenie innego, niż ustawowy, termin zapłaty opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego gruntów wraz z uzasadnieniem złożony nie później niż 14 dni przed upływem terminu płatności.
- Oświadczenie dotyczące prowadzonej działalności gospodarczej.
Podmioty prowadzące działalność gospodarczą:
- Własnoręczny wniosek, o ustalenie innego, niż ustawowy, termin zapłaty opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego gruntów wraz z uzasadnieniem złożony nie później niż 14 dni przed upływem terminu płatności.
- Wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis, jakie wnioskodawca oraz jednostki gospodarcze powiązane z wnioskodawcą otrzymały w roku, w którym ubiegają się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie przez wnioskodawcę i jednostki powiązane albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym zakresie.
- Formularz zawierający informacje niezbędne do udzielenia pomocy de minimis, o których mowa w § 2 ust. 1 i 1a rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawionych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis
- Sprawozdanie finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych sporządzone zgodnie z przepisami o rachunkowości.
Sposób dostarczenia dokumentów
Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
- Przesłać pocztą tradycyjną na adres Urząd Miejski w Mielcu, ul. Żeromskiego 26, 39-300 Mielec,
- Złożyć osobiście w Biurze Obsługi Mieszkańca w godzinach pracy Urzędu tj: pon. 8:00-16:00, wt.- pt. 7:30-15:30
- Za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej ePUAP.
Miejsce załatwienia
Referat Gospodarki Nieruchomościami w Wydziale Urbanistyki, Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji, Mielec, ul. Żeromskiego 23 pokój nr 7.
Opłaty
Nie podlega opłacie skarbowej
Informacje dodatkowe
Opłaty roczne wnosi się przez cały okres użytkowania wieczystego w terminie do dnia 31 marca każdego roku, z góry za dany rok. Opłaty rocznej nie pobiera się za rok, w którym zostało ustanowione prawo użytkowania wieczystego. Właściwy organ, na wniosek użytkownika wieczystego złożony nie później niż 14 dni przed upływem terminu płatności, może ustalić inny termin zapłaty, nieprzekraczający danego roku kalendarzowego.
Formularz- wniosek strony