Opis ogólny
Uzyskanie zezwolenia na wykonywanie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Miejskiej Mielec
Wymagane dokumenty
Wypełniony wniosek „OZBiTNC-I” wraz z załącznikami:
- Pisemne potwierdzenie gotowości odbioru nieczystości ciekłych przez stację zlewną,
- Zaświadczenie lub oświadczenie o braku zaległości podatkowych (oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia") - wystawione nie wcześniej niż trzy miesiące od daty złożenia wniosku,
- Zaświadczenie lub oświadczenie o braku zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne (oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
- Przedsiębiorca ubiegający się wyłącznie o zezwolenie na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych powinien udokumentować gotowość ich odbioru przez stację zlewną,
- Potwierdzenie posiadania prawa do dysponowania sprawnymi technicznie pojazdami asenizacyjnymi, posiadającymi aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu drogowego, spełniające wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych (Dz. U. Nr 193, poz. 1617),
- Potwierdzenie posiadania prawa do dysponowania bazą transportową z zapleczem sanitarno-bytowym oraz z możliwością wykonania obsługi technicznej i sanitarnej pojazdów,
- Wzór oznaczenia Przedsiębiorcy (logo umieszczane na pojazdach – z podaniem nazwy, adresu oraz telefonu kontaktowego),
- W przypadku, gdy pojazdy nie stanowią własności Przedsiębiorcy należy dołączyć kserokopie stosownych umów, z których wynikać będzie wyłączne prawo Przedsiębiorcy do dysponowania tymi pojazdami przy świadczeniu usług,
- Potwierdzenie tytułu prawnego do władania nieruchomością, na której dokonywane jest mycie i dezynfekcja pojazdów asenizacyjnych lub w przypadku dokonywania mycia i dezynfekcji pojazdów poza terenem przedsiębiorstwa, przedstawienie umowy z uprawnionym przedsiębiorcą świadczącym usługi,
- Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty,
- Dowód opłaty skarbowej za udzielenie zezwolenia / pełnomocnictwa
Sposób dostarczenia dokumentów
Elektronicznie, papierowo
Miejsce załatwienia
Urząd Miejski w Mielcu, Wydział Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami, adres: ul. Żeromskiego 23, 39-300 Mielec
Tryb odwoławczy
W terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Prezydenta Miasta Mielca.