Imprezy artystyczne lub rozrywkowe organizowane w ramach działalności kulturalnej przez podmioty takie jak: osoby prawne, osoby fizyczne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, odbywające się poza stałą siedzibą albo w sposób objazdowy, wymagają zawiadomienia organu gminy właściwej ze względu na miejsce imprezy. W imprezach organizowanych w tym trybie nie może uczestniczyć więcej niż 999 osób. Organ gminy wydaje decyzję o zakazie odbycia imprezy artystycznej lub rozrywkowej, jeżeli zagraża ona życiu lub zdrowiu ludzi, moralności publicznej albo mieniu w znacznych rozmiarach lub nie zostały spełnione wymagania, o których mowa w ustawie.
Ustawa z dnia 25 października 1991 roku o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (t.j. Dz.U. z 2020 roku poz. 194)
Osobiście, za pomocą środków komunikacji elektronicznej (adres e-mail: sekretariat@um.mielec.pl) lub za pośrednictwem operatora pocztowego.
Biuro Ochrony Informacji Urzędu Miejskiego w Mielcu, Ul. Żeromskiego 26, Pokój nr 14
Brak opłat skarbowych
Decyzja o zakazie odbycia imprezy artystycznej lub rozrywkowej powinna być doręczona podmiotowi, który ją organizuje, w terminie 14 dni od dnia złożenia zawiadomienia, nie później jednak niż 10 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy.
Odwołanie od decyzji wnosi się w terminie 3 dni od dnia jej doręczenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Prezydenta Miasta Mielca.
W imprezach artystycznych i rozrywkowych organizowanych w tym trybie nie może uczestniczyć więcej niż 999 osób. W przypadku gdy planowana liczba uczestników imprezy wynosi 1000 osób lub więcej, to wtedy jest to impreza masowa i obowiązki organizatora imprezy masowej w zakresie bezpieczeństwa tej imprezy reguluje ustawa z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2171).