Organizator zgromadzenia zawiadamia organ gminy o zamiarze zorganizowania zgromadzenia pisemnie, za pomocą faksu, ustnie do protokołu lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Organ gminy wydaje decyzję o zakazie zgromadzenia nie później niż na 96 godzin przed planowaną datą zgromadzenia, jeżeli:
1) jego cel narusza wolność pokojowego zgromadzania się, jego odbycie narusza zasady organizowania zgromadzeń albo cel zgromadzenia lub jego odbycie naruszają przepisy karne;
2) jego odbycie może zagrażać życiu lub zdrowiu ludzi albo mieniu w znacznych rozmiarach, w tym gdy zagrożenia tego nie udało się usunąć;
3) zgromadzenie ma się odbyć w miejscu i czasie, w których odbywają się zgromadzenia organizowane cyklicznie.
Ustawa z dnia 24 lipca 2015 roku Prawo o zgromadzeniach (t.j. Dz.U. z 2019 roku poz. 631)
Osobiście, za pomocą środków komunikacji elektronicznej (adres e-mail: sekretariat@um.mielec.pl) lub za pośrednictwem operatora pocztowego.
Biuro Ochrony Informacji Urzędu Miejskiego w Mielcu, Ul. Żeromskiego 26, Pokój nr 14
Brak opłat skarbowych
Odwołanie od decyzji o zakazie zgromadzenia wnosi się bezpośrednio do Sądu Okręgowego w Tarnobrzegu w terminie 24 godzin od jej udostępnienia w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Mielcu. Wniesienie odwołania nie wstrzymuje wykonania decyzji o zakazie zgromadzenia.
W przypadku gdy organizator zgromadzenia uzna, że planowane zgromadzenie nie będzie powodować utrudnień w ruchu drogowym, a w szczególności powodować zmiany w jego organizacji, zawiadamia o zamiarze zorganizowania takiego zgromadzenia w trybie uproszczonym, Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego w Rzeszowie (e-mail: wczk@rzeszow.uw.gov.pl) , nie wcześniej niż na 30 dni i nie później niż na 2 dni przed planowaną datą zgromadzenia.