Wydanie zezwolenia na lokalizację w pasie drogowym obiektów budowlanych lub urządzeń niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego

← Usługi

Opis ogólny

Zezwolenie dotyczy:

1.Lokalizacji w pasie drogowym urządzeń lub obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego

Podstawa prawna

Art. 39 ust. 3, 3a, 4, 5 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r., poz. 1376 z póżń.zm)

Art. 104 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego /tekst jednolity Dz. U. z 2021 r., poz. 735 z późń. zm/

Wymagane dokumenty

1. Wniosek o wydanie zezwolenia na lokalizację w pasie drogowym
2. Załączniki do wniosku:
- szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1.000 lub 1:500, z proponowaną lokalizacją urządzenia (sporządzony np. na kopii aktualnej mapy zasadniczej lub kopii mapy zasadniczej)-3 egzemplarze,

-pełnomocnictwo lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa (w przypadku wystąpienia w imieniu wnioskodawcy pełnomocnika) oraz oryginał dowodu zapłaty opłaty skarbowej za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa,

Uwaga: Zależnie od charakteru zamierzonej inwestycji, zarządca drogi może żądać dodatkowych dokumentów (np. uzgodnienia projektowanego przebiegu sieci uzbrojenia terenu na naradzie koordynacyjnej zorganizowanej przez właściwego starostę lub uzgodnienia projektowanego przebiegu sieci uzbrojenia terenu z gestorami sieci).

Ta usługa wymaga podpisu elektronicznego za pomocą klucza weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym lub profilu zaufanego.

Sposób dostarczenia dokumentów

Złożenie odpowiedniego wniosku wraz z wymaganymi załącznikami w Biurze Obsługi Mieszkańca w Urzędzie Miejskim, ul. Żeromskiego 26, 39-300 Mielec

Termin realizacji

Do jednego miesiąca

Miejsce załatwienia

Budynek Urzędu Miejskiego, ul. Żeromskiego 23, pok. 32, 39-300 Mielec

Opłaty

Zwolnione z opłaty skarbowej – na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jedn. Dz.U. z 2020 r., poz. 1546) - załącznik cz. III pkt 44 kol. 4 Zwolnienia ppkt 9.

Za złożenie pełnomocnictwa – opłata skarbowa w wysokości 17 zł (tabela część IV załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tj.: Dz.U. z 2020 r., poz. 1546)

Telefon kontaktowy

17 787 42 59

Osoba kontaktowa

Wioletta Madej

Tryb odwoławczy

W terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji, do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Prezydenta Miasta Mielca.

Informacje dodatkowe

We wniosku należy zaznaczyć czego dotyczy lokalizacja (urządzeń, obiektów budowlanych)