Wydanie decyzji na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej

← Usługi

Opis ogólny

Zezwolenie dotyczy:

1.Umieszczania w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego, umieszczania w pasie drogowym obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz reklam, zajęcia pasa drogowego na prawach wyłączności w celach innych niż wymienione w pkt 1-3.

2. Prowadzenia robót w pasie drogowym.

Podstawa prawna

- Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2021 r., poz. 735 z późń. zm.),

- Art. 40 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2021 r, poz. 1376 z późń. zm)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (tekst jedn. Dz.U. z 2016 r., poz. 1264 ),
- Uchwała Rady Miejskiej Nr XVII/175/2020 z dnia 29 stycznia 2020 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie 1m2 pasa drogowego dróg gminnych, których zarządcą jest Prezydent Miasta Mielca.

- Uchwała Rady Miejskiej Nr XXII/218/2020 z dnia 9 czerwca 2020 r. w sprawie zmiany uchwały w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie 1m2 pasa drogowego dróg, których zarządcą jest Prezydent Miasta Mielca

Wymagane dokumenty

1. Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia w pasie drogowym obiektów budowlanych, urządzeń lub reklam niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego powinien zawierać:

- imię i nazwisko oraz adres lub nazwę i siedzibę podmiotu występującego z wnioskiem,

- cel zajęcia pasa drogowego,

- lokalizację i powierzchnię zajętego pasa drogowego, a w przypadku reklam powierzchnię reklamy,

- planowany okres zajęcia pasa drogowego.

Załączniki do wniosku:

- szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500, z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego, a w przypadku umieszczenia reklamy - z podaniem jej wymiarów;

- pełnomocnictwo lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa (w przypadku wystąpienia w imieniu wnioskodawcy pełnomocnika) oraz oryginał dowodu zapłaty opłaty skarbowej za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.

- zatwierdzony projekt organizacji ruchu, jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych. Projekt organizacji ruchu związany z robotami prowadzonymi w pasie drogowym powinien określać sposób zabezpieczenia tych robót zgodnie z wymogami bezpieczeństwa ruchu drogowego.

2. Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu prowadzenia robót w pasie drogowym powinien zawierać:

- imię i nazwisko oraz adres lub nazwę i siedzibę podmiotu występującego z wnioskiem,

- rodzaj robót,

- lokalizację i powierzchnię zajętego pasa drogowego,

- planowany okres zajęcia pasa drogowego.

Załączniki do wniosku:

-szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500, z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego, a w przypadku umieszczenia reklamy – z podaniem jej wymiarów,

- zatwierdzony projekt organizacji ruchu, jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych,

- pełnomocnictwo lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa (w przypadku wystąpienia w imieniu wnioskodawcy pełnomocnika) oraz oryginał dowodu zapłaty opłaty skarbowej za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa

- ogólny plan orientacyjny w skali 1:10 000 lub 1:25000 z zaznaczeniem zajmowanego odcinka pasa drogowego oraz informację o sposobie zabezpieczenia robót, jeżeli nie jest wymagany projekt organizacji ruchu,

- oświadczenie o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę obiektu umieszczanego w pasie drogowym lub o zgłoszeniu budowy lub prowadzonych robót właściwemu organowi administracji architektoniczno-budowlanej, lub zamiarze budowy przyłączy elektroenergetycznych, wodociągowych, kanalizacyjnych, gazowych, cieplnych i telekomunikacyjnych, dla których sporządzono plan sytuacyjny na kopii aktualnej mapy zasadniczej lub mapy jednostkowej przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,

- uzgodniony z zarządcą drogi projekt budowlany zjazdu,

- na żądanie wydającego dodatkowe dokumenty (projekt budowlany, harmonogram robót prowadzonych w pasie drogowym, przekrój poprzeczny pasa drogowego w skali 1:100, w miejscu umieszczania urządzenia niezwiązanego z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego, uzgodnienia projektowanego zjazdu z gestorami sieci, uzgadniania projektowanego przebiegu sieci uzbrojenia terenu na naradzie koordynacyjnej zorganizowanej przez właściwego starostę lub uzgadniania projektowanego przebiegu sieci uzbrojenia terenu z gestorami sieci ).

Ta usługa wymaga podpisu elektronicznego za pomocą klucza weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym lub profilu zaufanego.

Sposób dostarczenia dokumentów

Złożenie odpowiedniego wniosku wraz z wymaganymi załącznikami w Biurze Obsługi Mieszkańca w Urzędzie Miejskim, ul. Żeromskiego 26, 39-300 Mielec

Termin realizacji

Do jednego miesiąca.

Miejsce załatwienia

Budynek Urzędu Miejskiego, ul. Żeromskiego 23, pok. 32, 39-300 Mielec

Opłaty

Zwolnienie z opłaty skarbowej – na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jedn. Dz.U. z 2020 r., poz. 1546) - załącznik cz. III pkt 44 kol. 4 Zwolnienia ppkt 9).

2. Stawki opłaty za zajęcie pasa drogowego określa Uchwała Rady Miejskiej Nr XVII/175/2020 z dnia 29 stycznia 2020 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie 1m2 pasa drogowego dróg gminnych, których zarządcą jest Prezydent Miasta oraz Uchwała Rady Miejskiej Nr XXII/218/2020 z dnia 9 czerwca 2020 r. w sprawie zmiany uchwały w sprawie ustalenia wysokości stawek opłaty za zajęcie 1m2 pasa drogowego dróg, których zarządcą jest Prezydent Miasta Mielca

Za złożenie pełnomocnictwa – opłata skarbowa w wysokości 17 zł (tabela część IV załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tj.: Dz.U. z 2020 r., poz. 1546)

Telefon kontaktowy

17 787 42 59

Osoba kontaktowa

Wioletta Madej

Tryb odwoławczy

W terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji, do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Prezydenta Miasta Mielca.