Jednorazowe zezwolenie na sprzedaż/podawanie napojów alkoholowych

← Usługi

Opis ogólny

Usługa umożliwia złożenie wniosku o wydanie jednorazowego zezwolenia na sprzedaż/podawanie napojów alkoholowych w trakcie imprez organizowanych na otwartym powietrzu lub w pomieszczeniach.

Podstawa prawna

1. Ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi z dnia 26 października 1982 r. (t. j. Dz.U. z 2019 r. poz. 2277 z późn. zm.).

2. Ustawa z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych, (t.j. Dz.U. 2019, poz. 2171 z późn. zm.).

3. Kodeks Postępowania Administracyjnego, definiujący sposób prowadzenia postępowania (tj.: Dz.U. z 2021 r. poz. 735).

Wymagane dokumenty

- Wniosek o wydanie zezwolenia na jednorazową sprzedaż napojów alkoholowych

- Kserokopia posiadanego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych wraz z kopią zaświadczenia o opłacie za zezwolenie,

- Kserokopia dokumentu udzielenia pełnomocnictwa, jeżeli zostało ustanowione,

W przypadku imprez organizowanych na otwartym powietrzu należy także dołączyć:

- zgoda władającego terenem, właściciela lub zarządcy na organizację imprezy i sprzedaż alkoholu,

- szkic (plan rozmieszczenia) punktów sprzedaży napojów alkoholowych w miejscu organizowanej imprezy, podpisany przez organizatora imprezy

Ta usługa wymaga podpisu elektronicznego za pomocą klucza weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym lub profilu zaufanego.

Sposób dostarczenia dokumentów

Elektronicznie, pocztą, osobiście

Termin realizacji

Do 30 dni

Miejsce załatwienia

Urząd Miejski w Mielcu, ul. Żeromskiego 23 pok. 25

Opłaty

Opłata za zezwolenie:

Przed wydaniem zezwolenia wnosi się opłatę w wysokości:

43,75zł na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa,

43,75 zł na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa),

175 zł na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających powyżej 18% alkoholu.

Opłaty pobierane są na podstawie art.18¹ ust.3 ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

Opłata skarbowa za pełnomocnictwo wynosi 17,00 zł.

Telefon kontaktowy

17 787 40 34

Osoba kontaktowa

Artur Wróbel ? Główny specjalista

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji za pośrednictwem Prezydenta Miasta Mielca.

Informacje dodatkowe

Zezwolenia jednorazowe wydawane są na okres do 2 dni.

Nie będą wydawane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych na imprezach masowych – określonych w art. 3 ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych, z wyjątkiem zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych zawierających nie więcej niż 3,5% alkoholu.

Wersję papierową wniosku o wydanie zezwolenia można pobrać w Urzędzie Miejskim w Mielcu, ul. Żeromskiego 23 pok. 25 oraz na stronie internetowej:www.mielec.pl w zakładce „zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych”