Wpis dotyczy wyłącznie żłobków i klubów, które mają być prowadzone przez podmioty prywatne bądź instytucje publiczne na terenie Gminy Miejskiej Mielec. Prezydent Miasta Mielca rejestruje żłobek w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych oraz wydaje stosowne zaświadczenie potwierdzające ten fakt.
Wpis do rejestru podlega opłacie, która stanowi dochód własny gminy.
Natomiast zmiany w rejestrze oraz wykreślenie z rejestru są zwolnione z opłaty.
1.Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (tekst jednolity: Dz. U. z 2021 r., poz. 75);
2.Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021 r., poz.735 ze zm.).
3.Uchwała nr X/76/2011 Rady Miejskiej w Mielcu z dnia 26 maja 2011 r. w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
1.Wniosek
2.Załączniki:
1)w przypadku osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej - numer lub indeks identyfikujący podmiot we właściwym rejestrze publicznym, potwierdzający status podmiotu;
2)numer NIP, o ile wnioskodawcy taki numer nadano;
3)decyzję potwierdzającą spełnienie wymagań przeciwpożarowych, o której mowa w art. 25 ust. 2 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (tekst jednolity: Dz. U. z 2021 r., poz. 75 ze zm.);
4)decyzję potwierdzającą spełnienie wymagań sanitarno-lokalowych, o której mowa w art. 25 ust. 2a pkt 1, lub opinię, o której mowa w art. 25 ust. 2a pkt 2 ww. ustawy;
5)w przypadku osoby fizycznej zaświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie;
6)oświadczenie o posiadaniu tytułu prawnego do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy;
7)w przypadku osoby fizycznej - numer PESEL;
8)informację o godzinach pracy żłobka lub klubu dziecięcego;
9)adres poczty elektronicznej i numer telefonu żłobka lub klubu dziecięcego;
10)informację, czy żłobek lub klub dziecięcy jest dostosowany do potrzeb dzieci niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki;
11)wysokość opłat w żłobku lub klubie dziecięcym.
12)Potwierdzenie wniesienia opłaty za wpis do rejestru.
W formie wniosku elektronicznego za pośrednictwem systemu teleinformatycznego PIU Emp@tia - https://wnioski.mpips.gov.pl/ewnioski/index.eup
Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia Urzędu Miejskiego w Mielcu, ul. Żeromskiego 23, pokój nr 9E.
1.Podmioty prywatne - 140,00 zł (5% minimalnego wynagrodzenia za pracę, ustalonego zgodnie z przepisami o minimalnym wynagrodzeniu)
2.Gmina jest zwolniona z opłaty za wpis do rejestru
Płatności można dokonać na rachunek:
Bank PKO BP SA Nr 74 1020 4391 0000 6102 0190 4622 z dopiskiem „opłata za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych”
lub
Oddziale banku w Urzędzie Miejskim w Mielcu,
ul. Żeromskiego 26,
w godz. 7.30 do 15.30 od poniedziałku do piątku.
Na decyzję o odmowie dokonania wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Prezydenta Miasta Mielca - w terminie 14 dni – od dnia doręczenia decyzji.
Podmiot wpisany do rejestru jest zobowiązany do informowania organ prowadzącego rejestr o wszelkich zmianach danych wskazanych we wniosku lub dokumentach, w terminie 14 dni od zaistnienia zmian oraz do składania sprawozdań. Po otrzymaniu informacji, organ prowadzący rejestr dokonuje zmian w rejestrze oraz wydaje podmiotowi wpisanemu do rejestru zaświadczenie, uwzględniające te zmiany.
Formularz wniosku dostępny pod adresem https://wnioski.mpips.gov.pl/ewnioski/index.eup