Wpis do rejejstru żłobków i klubów dziecięcych

← Usługi

Opis ogólny

Wpis dotyczy wyłącznie żłobków i klubów, które mają być prowadzone przez podmioty prywatne bądź instytucje publiczne na terenie Gminy Miejskiej Mielec. Prezydent Miasta Mielca rejestruje żłobek w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych oraz wydaje stosowne zaświadczenie potwierdzające ten fakt.

Wpis do rejestru podlega opłacie, która stanowi dochód własny gminy.

Natomiast zmiany w rejestrze oraz wykreślenie z rejestru są zwolnione z opłaty.

Podstawa prawna

1.Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (tekst jednolity: Dz. U. z 2021 r., poz. 75);

2.Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021 r., poz.735 ze zm.).

3.Uchwała nr X/76/2011 Rady Miejskiej w Mielcu z dnia 26 maja 2011 r. w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.

Wymagane dokumenty

1.Wniosek

2.Załączniki:

1)w przypadku osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej - numer lub indeks identyfikujący podmiot we właściwym rejestrze publicznym, potwierdzający status podmiotu;

2)numer NIP, o ile wnioskodawcy taki numer nadano;

3)decyzję potwierdzającą spełnienie wymagań przeciwpożarowych, o której mowa w art. 25 ust. 2 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (tekst jednolity: Dz. U. z 2021 r., poz. 75 ze zm.);

4)decyzję potwierdzającą spełnienie wymagań sanitarno-lokalowych, o której mowa w art. 25 ust. 2a pkt 1, lub opinię, o której mowa w art. 25 ust. 2a pkt 2 ww. ustawy;

5)w przypadku osoby fizycznej zaświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie;

6)oświadczenie o posiadaniu tytułu prawnego do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy;

7)w przypadku osoby fizycznej - numer PESEL;

8)informację o godzinach pracy żłobka lub klubu dziecięcego;

9)adres poczty elektronicznej i numer telefonu żłobka lub klubu dziecięcego;

10)informację, czy żłobek lub klub dziecięcy jest dostosowany do potrzeb dzieci niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki;

11)wysokość opłat w żłobku lub klubie dziecięcym.

12)Potwierdzenie wniesienia opłaty za wpis do rejestru.

Ta usługa wymaga podpisu elektronicznego za pomocą klucza weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym lub profilu zaufanego.

Sposób dostarczenia dokumentów

W formie wniosku elektronicznego za pośrednictwem systemu teleinformatycznego PIU Emp@tia - https://wnioski.mpips.gov.pl/ewnioski/index.eup

Termin realizacji

7 dni od dnia złożenia wniosku o wpis do rejestru wraz z dołączonymi, wymaganymi dokumentami.

Miejsce załatwienia

Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia Urzędu Miejskiego w Mielcu, ul. Żeromskiego 23, pokój nr 9E.

Opłaty

1.Podmioty prywatne - 140,00 zł (5% minimalnego wynagrodzenia za pracę, ustalonego zgodnie z przepisami o minimalnym wynagrodzeniu)

2.Gmina jest zwolniona z opłaty za wpis do rejestru

Płatności można dokonać na rachunek:

Bank PKO BP SA Nr 74 1020 4391 0000 6102 0190 4622 z dopiskiem „opłata za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych”

lub

Oddziale banku w Urzędzie Miejskim w Mielcu,

ul. Żeromskiego 26,

w godz. 7.30 do 15.30 od poniedziałku do piątku.

Telefon kontaktowy

17 787 44 03, 17 787 43 82

Osoba kontaktowa

Elżbieta Działo - Zięba ? inspektor, Izabela Piestrzyńska - podinspektor

Tryb odwoławczy

Na decyzję o odmowie dokonania wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Prezydenta Miasta Mielca - w terminie 14 dni – od dnia doręczenia decyzji.

Informacje dodatkowe

Podmiot wpisany do rejestru jest zobowiązany do informowania organ prowadzącego rejestr o wszelkich zmianach danych wskazanych we wniosku lub dokumentach, w terminie 14 dni od zaistnienia zmian oraz do składania sprawozdań. Po otrzymaniu informacji, organ prowadzący rejestr dokonuje zmian w rejestrze oraz wydaje podmiotowi wpisanemu do rejestru zaświadczenie, uwzględniające te zmiany.

Formularz wniosku dostępny pod adresem https://wnioski.mpips.gov.pl/ewnioski/index.eup