1.Program Mielecka Karta Seniora - Aktywny Senior 60+ zwany w dalszej części MKS60+ to ogół działań Samorządu miasta Mielca skierowanych do osób starszych zamieszkałych na terenie miasta Mielca.
2.Podstawowymi celami programu są:
1) kształtowanie pozytywnego wizerunku mieleckich seniorów,
2) podniesienie poziomu aktywności społecznej i jakości życia grupy mieszkańców 60+, poprzez zwiększenie dostępności do dóbr kultury, zachęcanie do uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych i sportowych, gdyż ma to pozytywny wpływ na poczucie bycia potrzebnym, poprawę kondycji fizycznej i zdrowotnej.
3) przygotowanie specjalnych ofert dla seniorów przez firmy w postaci ulg i zniżek
3.Udział w programie potwierdza karta, której okazanie uprawnia do korzystania z ulg, zwolnień i preferencji oferowanych przez uczestniczących w programie partnerów. Katalog ulg i preferencji znajduje się na stronie internetowej miasta Mielca - https://www.mielec.pl/mielecka-karta-seniora/ lub jest do pobrania w Wydziale Spraw Społecznych i Zdrowia.
1.Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1876 z późn. zm.),
2.Uchwała Nr X/71/2015 Rady Miejskiej w Mielcu z dnia 3 lipca 2015 r. w sprawie przyjęcia programu Mielecka Karta Seniora - Aktywny Senior 60+ oraz Uchwała Nr XVI/149/2015 Rady Miejskiej w Mielcu z dnia 17 grudnia 2015 r. o zmianie uchwały w sprawie przyjęcia programu Mielecka Karta Seniora - Aktywny Senior 60+
3.Zarządzenie Nr 388/2016 Prezydenta Miasta Mielca z dnia 19 stycznia 2016 r. w sprawie wprowadzenia wzorów dokumentów obowiązujących w Programie „Mieleckiej Karty Seniora – Aktywny Senior 60+”, Zarządzenie Nr 182/2019 Prezydenta Miasta Mielca z dnia 29 marca 2019 r. o zmianie zarządzenia w sprawie wprowadzenia wzorów dokumentów obowiązujących w Programie "Mieleckiej Karty Seniora-Aktywny Senior 60 +
1.Wniosek;
2.Potwierdzenie wniesienia opłaty za duplikat jeżeli dotyczy;
3.Dowód tożsamości w celu weryfikacji danych.
1.Bezpośrednio osobiście
2.Za pośrednictwem pełnomocnika upoważnionego we wniosku
Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia Urzędu Miejskiego w Mielcu, ul. Żeromskiego 23, pokój nr 9E.
1.Mielecka Karta Seniora przyznawana jest bezpłatnie.
2.Duplikat Mieleckiej Karty Seniora opłata 15,00 zł
Płatności można dokonać na rachunek: Bank PKO BP SA Nr 74 1020 4391 0000 6102 0190 4622 Z dopiskiem: opłata za duplikat Mieleckiej Karty Seniora
lub
Oddziale banku w Urzędzie Miejskim w Mielcu,
ul. Żeromskiego 26, w godz. 7.30 do 15.30 od poniedziałku do piątku.
Nie przysługuje
Nie dotyczy
Wniosek o wydanie „Mielecka Karta Seniora – Aktywny Senior 60+” do pobrania w Wydziale Spraw Społecznych i Zdrowia, Urzędu Miejskiego w Mielcu, ul. Żeromskiego 23, pokój nr 9 E