Ustalenie warunków zabudowy

← Usługi

Opis ogólny

Wydanie decyzji o warunkach zabudowy

Podstawa prawna

Art. 59 ust. 1, 60, 61 ust. 1, 64 ustawy z dnia 27.03.2003 r. o planowa-niu i zagospodarowaniu przestrzennym ( t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 741

z późn. zmian.),

Wymagane dokumenty

Wniosek o ustalenie warunków zabudowy
Załączniki:

- 2 egzemplarze kopii mapy zasadniczej (w skali 1:500 lub 1:1000, a w stosunku do inwestycji liniowych również w skali 1:2000),
przyjętej do państwowego zasobu geodezyjno-kartograficznego (W/w mapy należy wybrać w Starostwie Powiatowym w Mielcu, ul. Wyspiańskiego 6 ),

Na kopii 1 egz. mapy zasadniczej należy określić granice terenu objętego wnioskiem, granice obszaru oddziaływania inwestycji, granice terenu podlegającego przekształceniu oraz proponowany sposób zagospodarowania terenu (tj. lokalizację budynku, wjazdu, dojść, dojazdów, parkingów, itp.)

- oświadczenia od właściwych jednostek organizacyjnych o zapewnieniu dostaw mediów z istniejących lub projektowanych sieci:
- zapewnienie dostawy wody i odbioru ścieków ( Miejskie Przedsię-biorstwo Gospodarki Komunalnej Spółka z o. o. w Mielcu,
ul. Wolności 44),

- zapewnienie dostawy energii elektrycznej (Polska Grupa Energetyczna Dystrybucja Rzeszów Sp. z o.o. Rejon Dystrybucji Energii
Mielec, Al. Ducha Świętego 6A ),

- zapewnienie dostawy gazu (Polska Spółka Gazownictwa Sp. z o. o. w Warszawie, Oddział w Tarnowie, Zakład w Rzeszowie, Rejon
Dystrybucji Gazu Mielec, ul. Sienkiewicza 9), (W przypadku braku możliwości zapewnienia dostaw niezbędnych mediów dla zamierzenia budowlanego, należy przedłożyć umowy zawarte z właściwymi jednostkami organizacyjnymi, gwarantujące wykonanie przedmiotowego uzbrojenia terenu ).

- gabaryty projektowanych obiektów budowlanych w formie graficznej ( rysunki obrazujące orientacyjne gabaryty projektowanych obiektów -
zwymiarowane elewacje, w tym frontowa, przekroje, ewentualnie perspektywa, itp.)

Ta usługa nie wymaga podpisu elektronicznego. W przypadku niepodpisania podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, wydrukowany wniosek będzie trzeba podpisać odręcznie.

Sposób dostarczenia dokumentów

Bezpośrednio do Biura Obsługi Mieszkańca w budynku Urzędu Miejskiego w Mielcu ul. Żeromskiego 26 lub za pośrednictwem poczty

ewentualnie drogą elektroniczną za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej ePUAP

Termin realizacji

ok. 2 miesięcy od dnia złożenia kompletnego wniosku plus okres wynikający z trybu uzgodnień i czasu doręczeń korespondencji stronom postępowania

Miejsce załatwienia

Urząd Miejski w Mielcu ul. Żeromskiego 23

Opłaty

Opłata skarbowa od decyzji - 598 zł
- płatna w kasie Urzędu Miejskiego ul. Żeromskiego 26 lub na konto bankowe Urzędu: PKO BP SA 04 1020 4391 0000 6702 0188 9583
Zwolnienie z opłaty od decyzji o warunkach zabudowy - wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu na
wniosek właściciela lub użytkownika wieczystego terenu, którego wniosek dotyczy

Telefon kontaktowy

17 787 4183, 17 787 4182, 17 787 4185

Osoba kontaktowa

Jarosław Markulis - pok. nr 6a, Andrzej Urbański - pok. nr 6a, Jarosław Tychanowicz - pok.nr 6

Tryb odwoławczy

W terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji, do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu, za pośrednictwem

Prezydenta Miasta Mielca

Informacje dodatkowe

Decyzja o warunkach zabudowy wydawana jest dla terenów nie objętych miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego

Wniosek o ustalenie warunków zabudowy – dostępny w budynku Urzędu Miejskiego przy ul. Żeromskiego 23, pok. nr 6 lub na stronie internetowej urzędu www.mielec.pl - zakładka: Dla mieszkańców -Sprawa w Urzędzie - Urbanistyka i Geodezja.