Opiniowanie projektu podziału nieruchomości

← Usługi

Opis ogólny

Wydanie postanowienia opiniującego wstępny projekt podziału

Podstawa prawna

Art. 92 – art. 100 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1990 z późn. zm. )

Wymagane dokumenty

1.Wniosek o zaopiniowanie projektu podziału nieruchomości

2.Załączniki:

- dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości,

- wypis z katastru nieruchomości i kopia mapy katastralnej obejmującej nieruchomość podlegającą podziałowi,

- wstępny projekt podziału nieruchomości, z wyjątkiem podziałów o których mowa w art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami,

- decyzje o warunkach zabudowy lub ustaleniu lokalizacji celu publicznego, jeżeli była wydana przed dniem złożenia wniosku o

podział i jest obowiązująca w dniu złożenia wniosku,

- pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków na podział nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków,

- rzuty budynku do pionowego podziału budynku - z zaznaczoną granicą projektowanych do wydzielenia działek,

- wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej;

Ta usługa wymaga podpisu elektronicznego za pomocą klucza weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym lub profilu zaufanego.

Sposób dostarczenia dokumentów

Bezpośrednio do Biura Obsługi Mieszkańca w budynku Urzędu Miejskiego w Mielcu ul. Żeromskiego 26 lub za pośrednictwem poczty

ewentualnie drogą elektroniczną za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej ePUAP

Termin realizacji

ok. 2 tygodnie od dnia złożenia kompletnego wniosku

Miejsce załatwienia

Urząd Miejski w Mielcu ul. Żeromskiego 23

Opłaty

Zwolnione z opłat skarbowych

Telefon kontaktowy

17 787 41 86

Osoba kontaktowa

Monika Latała

Tryb odwoławczy

W terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia, do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Mielca

Informacje dodatkowe

Właściciele albo użytkownicy wieczyści nieruchomości ukształtowanych w sposób uniemożliwiający ich racjonalne zagospodarowanie mogą złożyć zgodny wniosek o ich połączenie i ponowny podział na działki gruntu, jeżeli przysługują im jednorodne prawa do tych nieruchomości. Do wniosku należy dołączyć, złożone w formie aktu notarialnego, zobowiązanie do dokonania wzajemnej zamiany.

Wniosek o zaopiniowanie projektu podziału – dostępny w budynku Urzędu Miejskiego przy ul. Żeromskiego 23, pok. nr 6 lub na stronie internetowej urzędu www.mielec.pl - zakładka: Dla mieszkańców -Sprawa w Urzędzie - Urbanistyka i Geodezja.