Ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego

← Usługi

Opis ogólny

Wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego

Podstawa prawna

Art. 50 ust. 1 i 4, 51 ust. 1 pkt 2, 53, 54, 56 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 741 z późn. zmian.),

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego
  2. Załączniki:
  • 2 egzemplarze kopii mapy zasadniczej (w skali 1:500 lub 1:1000, a w stosunku do inwestycji liniowych również w skali 1:2000), przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego (W/w mapy należy wybrać w Starostwie Powiatowym w Mielcu, ul. Wyspiańskiego 6),

Na kopii 1 egz. mapy zasadniczej należy określić granice terenu objętego wnioskiem, granice obszaru oddziaływania inwestycji, granice terenu podlegającego przekształceniu oraz proponowany sposób zagospodarowania terenu (tj. lokalizacja budynku, dojść, dojazdów, parkingów etc.)

  • oświadczenia od właściwych jednostek organizacyjnych o zapewnieniu dostaw mediów z istniejących lub projektowanych sieci tj:
    • zapewnienie dostawy wody i odbioru ścieków (Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Spółka .z o. o. - Mielec, ul. Wolności 44),
    • zapewnienie dostawy energii elektrycznej (Polska Grupa Energetyczna Dystrybucja Rzeszów Sp. z o. o., Rejon Dystrybucji Energii Mielec, Al. Ducha Świętego 6A ),
    • zapewnienie dostawy gazu (Polska Spółka Gazownictwa Sp. z o.o., Oddział, Zakład Gazowniczy w Jaśle, Rejon Dystrybucji Gazu Mielec, ul. Wojsławska 15),

(W przypadku braku możliwości zapewnienia dostaw niezbędnych mediów dla zamierzenia budowlanego, należy przedłożyć umowy zawarte z właściwymi jednostkami organizacyjnymi gwarantujące wykonanie przedmiotowego uzbrojenia terenu)

- gabaryty projektowanego obiektu budowlanego w formie graficznej (rysunki obrazujące orientacyjne gabaryty projektowanych obiektów - zwymiarowane elewacje, w tym frontowa, przekroje, ewentualnie perspektywa ,itp.).

Ta usługa wymaga podpisu elektronicznego za pomocą klucza weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym lub profilu zaufanego.

Sposób dostarczenia dokumentów

Złożenie dokumentów bezpośrednio do Biura Obsługi Mieszkańca w budynku Urzędu Miejskiego w Mielcu, ul. Żeromskiego 2, przesłanie za pośrednictwem poczty lub drogą elektroniczną za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej ePUAP

Termin realizacji

ok 2 miesięcy od dnia złożenia kompletnego wniosku

Miejsce załatwienia

Urząd Miejski w Mielcu, ul. Żeromskiego 23

Opłaty

Opłata skarbowa od decyzji - 598 zł

- płatne w kasie Urzędu Miejskiego ul. Żeromskiego 26, parter lub na konto bankowe Urzędu: PKO BP SA 04 1020 4391 0000 6702 0188 9583

Zwolnienie z opłaty od decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego - wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu na wniosek właściciela lub użytkownika wieczystego terenu, którego wniosek dotyczy

Telefon kontaktowy

17 787 41 81

Osoba kontaktowa

Katarzyna Wojdylak - Kierownik Referatu Urbanistyki

Tryb odwoławczy

W terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji, do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Mielca.

Informacje dodatkowe

Decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego wydawana jest dla terenów nie objętych miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.

Wniosek o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego – dostępny w budynku Urzędu Miejskiego przy ul. Żeromskiego 23, pok. nr 6 lub na stronie internetowej urzędu www.mielec.pl – zakładka: dla mieszkańców - Sprawa w Urzędzie - Urbanistyka i Geodezja.