Rozgraniczenie nieruchomości

← Usługi

Opis ogólny

Rozgraniczenie Nieruchomości

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 2052 z późn. zm.),

Ustawa z 14 czerwca 1960 r. – kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz.U. z 2021 poz. 753 z późn. zm.),

Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny (tekst jedn. Dz.U. z 2020 r. poz. 1740 z późn. zm.).

Wymagane dokumenty

Wniosek o rozgraniczenie nieruchomości ze wskazaniem:
- nieruchomości podlegających rozgraniczeniu

Załączniki;

1. Dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do nieruchomości,

2. Kopia mapy ewidencyjnej z zaznaczonym zakresem objętym rozgraniczeniem,

3. Wypis z rejestru gruntów dla nieruchomości objętych wnioskiem o rozgraniczenie.

Ta usługa wymaga podpisu elektronicznego za pomocą klucza weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym lub profilu zaufanego.

Sposób dostarczenia dokumentów

Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:

  1. Przesłać pocztą tradycyjną na adres Urząd Miejski w Mielcu, ul. Żeromskiego 26, 39-300 Mielec,
  2. Złożyć osobiście w Biurze Obsługi Mieszkańca w godzinach pracy Urzędu tj: pon. 8:00-16:00, wt.- pt. 7:30-15:30
  3. Za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej ePUAP.

Termin realizacji

Wszczęcie postępowania następuje niezwłocznie po złożeniu kompletnego wniosku w drodze postanowienia. Termin wydania decyzji uwarunkowany jest terminem zakończenia prac przez geodetę i złożenia dokumentacji geodezyjnej.

Miejsce załatwienia

Referat Gospodarki Nieruchomościami w Wydziale Urbanistyki, Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji, Mielec, ul. Żeromskiego 23 pokój nr 7.

Opłaty

Opłata skarbowa za wydanie decyzji o rozgraniczeniu – 10 zł

Telefon kontaktowy

17 787 41 96

Osoba kontaktowa

Bogusława Stefanik - Inspektor

Tryb odwoławczy

Od decyzji o rozgraniczeniu nieruchomości nie przysługuje odwołanie. Na podst. art. 33 ust. 3 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne - strona niezadowolona z decyzji może żądać w terminie 14 –tu dni od daty doręczenia decyzji, przekazania sprawy do sądu. Od decyzji umarzającej służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Prezydenta Miasta Mielca w terminie 14 –tu dni od daty doręczenia decyzji.

Informacje dodatkowe

1. Potrzebne mapy i wypisy można nabyć w Starostwie Powiatowym w Mielcu przy ul. Wyspiańskiego 6.

2. Czynności ustalenia przebiegu granic wykonuje upoważniony przez Prezydenta Miasta Mielca geodeta na koszt właścicieli sąsiadujących nieruchomości.

Formularz - wniosek strony