Przydział lokali na czas nieoznaczony i lokali w ramach najmu socjalnego z mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Mielec

← Usługi

Opis ogólny

1. Osoby ubiegające się o przydział lokalu z mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Mielec składają wniosek o najem lokalu wraz z załącznikami.

2. Wykaz osób zakwalifikowanych do listy mieszkaniowej ustala Komisja Mieszkaniowa powołana przez Prezydenta Miasta Mielca.

3. Lista mieszkaniowa, o której mowa w pkt. 2, zostaje podana do publicznej wiadomości poprzez pisemne powiadomienie wnioskodawcy.

  1. Osoby ubiegające się o przydział lokalu z mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Mielec składają wniosek o najem lokalu wraz z załącznikami.
  2. Wykaz osób zakwalifikowanych do listy mieszkaniowej ustala Komisja Mieszkaniowa powołana przez Prezydenta Miasta Mielca.
  3. Lista mieszkaniowa, o której mowa w pkt. 2, zostaje podana do publicznej wiadomości poprzez pisemne powiadomienie wnioskodawcy.

Osoby umieszczone na liście mieszkaniowej otrzymują skierowania do zawarcia umowy najmu z zarządcą, tj. MZBM Sp. z oo. w Mielcu, z tym że skierowania te wydawane są sukcesywnie w miarę pozyskiwania przez miasto lokali z uwzględnieniem potrzeb mieszkaniowych poszczególnych rodzin. Osoby umieszczone na liście mieszkaniowej otrzymują skierowania do zawarcia umowy najmu z zarządcą, tj. MZBM Sp. z oo. w Mielcu, z tym że skierowania te wydawane są sukcesywnie w miarę pozyskiwania przez miasto lokali z uwzględnieniem potrzeb mieszkaniowych poszczególnych rodzin.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (tekst jedn. Dz.U. z 2020 r. poz. 611).
  2. Uchwała nr XLIX/484/2018 Rady Miejskiej w Mielcu z dnia 22 czerwca 2018 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Mielec, zmieniona Uchwałą nr LI/523/2018 Rady Miejskiej z dnia 27 września 2018 r. o zmianie uchwały w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Mielec

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o przydział lokalu wraz z załącznikami zgodnie z obowiązującą Uchwałą Rady Miejskiej nr XLIX/484/2018 z dnia 22 czerwca 2018 r.
  2. Do wniosku o najem lokalu wnioskodawca jest obowiązany dołączyć:
  1. oświadczenie o zamieszkiwaniu na terenie gminy,
  2. zaświadczenie o dochodach,
  3. oświadczenie o braku tytułu prawnego do innego lokalu,
  4. zaświadczenie o pobycie w pieczy zastępczej (jeśli dotyczy),
  5. orzeczenie potwierdzające niepełnosprawność (jeśli dotyczy).
Ta usługa wymaga podpisu elektronicznego za pomocą klucza weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym lub profilu zaufanego.

Sposób dostarczenia dokumentów

W wersji papierowej poprzez złożenie wniosku w Biurze Obsługi Mieszkańca w budynku przy Żeromskiego 26 – parter lub za pośrednictwem platformy ePUAP.

Termin realizacji

Ocena formalna wniosku dokonywana jest do 40 dni od daty złożenia wniosku.

Miejsce załatwienia

Wydział Gospodarki Lokalowej Urzędu Miejskiego w Mielcu, ul. Żeromskiego 23 parter, lokal nr 12.

Opłaty

Bez opłat

Telefon kontaktowy

17 787 43 83

Osoba kontaktowa

Marek Ambroziak ? Główny Specjalista

Informacje dodatkowe

  1. O oddanie w najem lokali wchodzących w skład zasobu mieszkaniowego Gminy na czas nieoznaczony, mogą występować osoby które spełniają łącznie następujące warunki:
  1. są członkami wspólnoty samorządowej Gminy Miejskiej Mielec,
  2. mają niezaspokojone potrzeby mieszkaniowe,
  3. prowadzą gospodarstwo domowe o niskich dochodach określonych w 4 Uchwały Rady Miejskiej w Mielcu z dnia 22 czerwca 2018 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Mielec ,
  1. Oddanie w najem socjalny lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy może nastąpić na rzecz osób które spełniają następujące warunki:
  1. są członkami wspólnoty samorządowej Gminy,
  2. nie mają tytułu prawnego do innego lokalu,
  3. dochody ich gospodarstwa domowego nie przekraczają wysokości określonej w § 5 ww. Uchwały.

Wniosek o przydział lokalu dostępny jest w lokalu nr 12 w budynku przy ul. Żeromskiego 23, lub na stronie internetowej Urzędu www.mielec.pl – zakładka sprawy mieszkaniowe – wniosek mieszkaniowy.