Sprzedaż lokali mieszkalnych Gminy Miejskiej Mielec na rzecz najemców.

← Usługi

Opis ogólny

Sprzedaż lokali z mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Mielec na rzecz najemców odbywa się w trybie bezprzetargowym, przy skorzystaniu z prawa pierwszeństwa w nabyciu. Najemcy zainteresowani wykupem lokalu zobowiązani są do złożenia wniosku o wykup lokalu wraz z załącznikami.

Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn. Dz.U. z 2020 r. poz. 1990 z późn. zm.).

2. Uchwała nr L/499/2018 z dnia 6 września 2018 r. w sprawie zasad sprzedaży lokali mieszkalnych stanowiących własność Gminy Miejskiej Mielec oraz warunku udzielenia bonifikaty od ceny sprzedaży lokalu mieszkalnego.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o wykup lokalu z mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Mielec.
  2. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (umowa najmu lokalu na czas nieoznaczony lub decyzja administracyjna o przydziale lokalu).
  3. Zaświadczenie o niezaleganiu z opłatami czynszowymi.
Ta usługa wymaga podpisu elektronicznego za pomocą klucza weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym lub profilu zaufanego.

Sposób dostarczenia dokumentów

W wersji papierowej poprzez złożenie wniosku w Biurze Obsługi Mieszkańca w budynku przy ul. Żeromskiego 26 – parter lub za pośrednictwem platformy ePUAP.

Termin realizacji

Do 4 miesięcy od dnia złożenia kompletnego wniosku.

Miejsce załatwienia

Wydział Gospodarki Lokalowej Urzędu Miejskiego w Mielcu, ul. Żeromskiego 23 parter, lokal nr 12.

Opłaty

Bez opłat

Telefon kontaktowy

17 787 41 97

Osoba kontaktowa

Magdalena Twardy ? Podinspektor

Tryb odwoławczy

Nie dotyczy

Informacje dodatkowe

  1. Zgodnie z Uchwałą nr L/499/2018 z dnia 6 września 2018 r. przeznacza się do sprzedaży lokale mieszkalne znajdujące się w zasobie mieszkaniowym Gminy Miejskiej Mielec na rzecz najemców tych lokali, jeżeli najem został nawiązany na podstawie umów najmu zawartych na czas nieoznaczony.
  2. Ze sprzedaży wyłącza się:
  1. lokale mieszkalne, o których mowa w ust. 1 znajdujące się w budynkach:
  1. przeznaczonych do rozbiórki,
  2. w których przewidywana jest zmiana sposobu użytkowania,
  3. szkół i przedszkoli,
  4. zajmowanych przez inne jednostki organizacyjne Gminy Miejskiej Mielec,
  5. położonych: w obrębie 1. Stare Miasto przy ul. Obrońców Pokoju 8, w obrębie 2. Osiedle przy ul. Miasteczko Młodego Robotnika, w obrębie 7. Rzochów przy ul. Inwestorów 3A, ul. Inwestorów 3B, ul. Inwestorów 3C,
  1. mieszkalne lokale socjalne,
  2. lokale mieszkalne, których najemcy posiadają zadłużenia czynszowe,
  3. lokale mieszkalne wybudowane lub nabyte przez Gminę Miejską Mielec po 18 marca 2016 roku,
  4. lokale mieszkalne, co do których umowa najmu została rozwiązana lub wygasła po 18 marca 2016 roku.
  1. Udziela się bonifikaty od ceny sprzedaży lokalu mieszkalnego, ustalonej zgodnie z art. 67 ust. 3 ustawy o gospodarce nieruchomościami, zbywanego na rzecz najemcy w wysokości i na warunkach określonych w Uchwale nr L/499/2018 z dnia 6 września 2018 r.
  2. Nie udziela się bonifikaty od ceny sprzedaży jeśli najemca lokalu pozostaje w stosunku najmu danego lokalu krócej niż 15 lat licząc od dnia złożenia wniosku o jego wykup, wyjątkiem okoliczności wynikających z art. 691 Kodeksu Cywilnego.

Wniosek o wykup lokalu mieszkalnego dostępny jest w lokalu nr 12 w budynku przy Żeromskiego 23.