Dopisanie do spisu wyborców wyborcy przebywającego czasowo na obszarze gminy lub nigdzie niezamieszkałego przebywającego na obszarze gminy.

← Usługi
Ta usługa nie wspiera urządzeń mobilnych

Opis ogólny

Wyborca, na jego pisemny wniosek wniesiony do urzędu gminy najpóźniej w 5 dniu przed dniem wyborów, jest dopisywany do spisu wyborców w wybranym przez siebie obwodzie głosowania na obszarze gminy właściwej ze względu na miejsce jego stałego zamieszkania albo w której czasowo przebywa. Dotyczy to również Wyborcy nigdzie nie zamieszkałego, przebywającego na obszarze gminy. Dopisanie do spisu wyborców nie obowiązuje w wyborach do organów stanowiących jednostek samorządu terytorialnego oraz wyborach wójta.

Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy (Dz. U. 2020 r., poz. 1319).

2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 grudnia 2014 r. w sprawie spisu wyborców (Dz. U. z 2021 r. poz. 697).

3. Ustawa z dnia 14 marca 2003 r. o referendum ogólnokrajowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 851).

Wymagane dokumenty

1. Wypełniony formularz wniosku.

2. Dowód osobisty lub inny dokument tożsamości (do wglądu).
W sytuacji składania wniosku w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego bezpiecznym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym (za pośrednictwem ePUAP), dostarczenie dokumentu tożsamości do wglądu nie jest wymagane.

Ta usługa wymaga podpisu elektronicznego za pomocą klucza weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym lub profilu zaufanego.

Sposób dostarczenia dokumentów

Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:

  1. Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej ePUAP - opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
  2. Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).

Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.

Termin realizacji

Wyborca jest dopisywany niezwłocznie, w dniu złożenia wniosku, do spisu wyborców w obwodzie głosowania czasowego miejsca pobytu, co spowoduje skreślenie wnioskodawcy ze spisu wyborców w miejscu stałego zameldowania.

Miejsce załatwienia

Urząd Miejski w Mielcu, ul. Żeromskiego 26, Wydział Organizacyjno-Administracyjny - Referat Spraw Obywatelskich

Opłaty

Wniosek jest wolny od opłat

Telefon kontaktowy

17 787 40 52, 17 787 40 53, 17 787 40 55

Osoba kontaktowa

Sabina Daniel ? inspektor, Wojciech Palej ? podinspektor, Lidia Rudolf - podinspektor

Tryb odwoławczy

Tryb odwoławczy nie występuje.

Informacje dodatkowe

Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście lub telefonicznie.

Wniosek o wpisanie lub dopisanie wyborcy do spisu wyborców w innym obwodzie głosowania.