Wyborca niepełnosprawny, na jego pisemny wniosek wniesiony do urzędu gminy najpóźniej w 5 dniu przed dniem wyborów, jest dopisywany do spisu wyborców w wybranym przez siebie obwodzie głosowania spośród obwodów głosowania, w których znajdują się lokale dostosowane do potrzeb wyborców niepełnosprawnych, na obszarze gminy właściwej ze względu na miejsce jego stałego zamieszkania.
1. Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy (Dz. U. 2020 r., poz. 1319).
2.Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 grudnia 2014 r. w sprawie spisu wyborców (Dz. U. z 2021 r. poz. 697).
1. Wypełniony formularz wniosku.
2. Dowód osobisty lub inny dokument tożsamości (do wglądu).
3.Kopia aktualnego orzeczenia właściwego organu orzekającego o ustaleniu stopnia niepełnosprawności.
W sytuacji składania wniosku w postaci dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym (za pośrednictwem ePUAP), dostarczenie dokumentu tożsamości do wglądu nie jest wymagane.
Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
Urząd Miejski w Mielcu, ul. Żeromskiego 26, Wydział Organizacyjno-Administracyjny - Referat Spraw Obywatelskich
Wniosek jest wolny od opłat.
Tryb odwoławczy nie występuje.
Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście lub telefonicznie.
Wniosek o wpisanie lub dopisanie wyborcy do spisu wyborców w innym obwodzie głosowania.