Usługa umożliwia złożenie w formie elektronicznej wniosku w sprawie wydania zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach, stwierdzających stan zaległości podatkowych, potwierdzający stan prawny wynikający z prowadzonej ewidencji podatkowej.
1) Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1546 z późn. zm.).
2) Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1325 z późn. zm.).
3) Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz. U. z 2007 r. Nr 187, poz. 1330).
1) Wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach, o zaległościach podatkowych, potwierdzenie stanu prawnego z prowadzonej ewidencji podatkowej składany i podpisany przez osobę fizyczną we własnym imieniu, a w przypadku osób prawnych podpisany przez osobę uprawnioną (KRS) lub pełnomocnika, pełnomocnik wnioskodawcy musi do wniosku dołączyć dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa, wraz dowodem zapłaty opłaty skarbowej.
2) Dowód zapłaty opłaty skarbowej (oryginał).
W przypadku wniosku elektronicznego usługa wymaga podpisu elektronicznego za pomocą klucza weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym lub profilu zaufanego.
elektronicznie, papierowo
Urząd Miejski w Mielcu, ul. Żeromskiego 26, pokój nr 35 i 36
Wydział Finansowy - Referat Podatków i Kontroli Podatkowej
1. Zaświadczenie o niezaleganiu /stwierdzające stan zaległości - opłata skarbowa w kwocie 21 zł,
2. Potwierdzenie stanu podatkowego z ewidencji - opłata skarbowa 17 zł,
Opłata skarbowa płatna na konto:
Bank PKO BP SA 04 1020 4391 0000 6702 0188 9583
3. Zwolnienia z opłaty skarbowej określone zostały w art. 2 ust. 1 i art. 7 ustawy o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz.1546 z późn. zm.).
W terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Prezydenta Miasta Mielca.