Ustalenie warunków zabudowy

← Usługi

Opis ogólny

Wydanie decyzji o warunkach zabudowy

Podstawa prawna

Art. 59 ust. 1, 60, 61 ust. 1, 64 ustawy z dnia 27.03.2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1130 z późn. zmian.),

Wymagane dokumenty

Wniosek o ustalenie warunków zabudowy
Załączniki:

- 2 egzemplarze kopii mapy zasadniczej (w skali 1:500 lub 1:1000, a w stosunku do inwestycji liniowych również w skali 1:2000), przyjętej do państwowego zasobu geodezyjno-kartograficznego (W/w mapy należy wybrać w Starostwie Powiatowym w Mielcu, ul. Wyspiańskiego 6 ),

Na kopii 1 egz. mapy zasadniczej należy określić granice terenu objętego wnioskiem, granice obszaru oddziaływania inwestycji, granice terenu podlegającego przekształceniu oraz proponowany sposób zagospodarowania terenu (tj. lokalizację budynku, wjazdu, dojść, dojazdów, parkingów, itp.)

- oświadczenia od właściwych jednostek organizacyjnych o zapewnieniu dostaw mediów z istniejących lub projektowanych sieci:

- zapewnienie dostawy wody i odbioru ścieków ( Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Spółka z o. o. w Mielcu, ul. Wolności 44),

- zapewnienie dostawy energii elektrycznej (Polska Grupa Energetyczna Dystrybucja Rzeszów Sp. z o.o. Rejon Dystrybucji Energii Mielec, Al. Ducha Świętego 6A ),

- zapewnienie dostawy gazu (Polska Spółka Gazownictwa Sp. z o. o. w Warszawie, Oddział w Tarnowie, Zakład w Rzeszowie, Rejon Dystrybucji Gazu Mielec, ul. Sienkiewicza 9),

( W przypadku braku możliwości zapewnienia dostaw niezbędnych mediów dla zamierzenia budowlanego, należy przedłożyć umowy zawarte z właściwymi jednostkami organizacyjnymi, gwarantujące wykonanie przedmiotowego uzbrojenia terenu).

- gabaryty projektowanych obiektów budowlanych w formie graficznej (rysunki obrazujące orientacyjne gabaryty projektowanych obiektów - zwymiarowane elewacje, w tym frontowa, przekroje, ewentualnie perspektywa, itp.)

Ta usługa nie wymaga podpisu elektronicznego. W przypadku niepodpisania podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, wydrukowany wniosek będzie trzeba podpisać odręcznie.

Sposób dostarczenia dokumentów

Bezpośrednio do Biura Obsługi Mieszkańca w budynku Urzędu Miejskiego w Mielcu ul. Żeromskiego 26 lub za pośrednictwem poczty ewentualnie drogą elektroniczną za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej ePUAP lub e-Doręczenia

Termin realizacji

ok. 3 miesięcy od dnia złożenia kompletnego wniosku plus okres wynikający z trybu uzgodnień i czasu doręczeń korespondencji stronom postępowania

Miejsce załatwienia

Urząd Miejski w Mielcu ul. Żeromskiego 23

Opłaty

Opłata skarbowa od decyzji - 598 zł

- płatna w kasie Urzędu Miejskiego ul. Żeromskiego 26 lub na konto bankowe Urzędu:
PKO BP SA 04 1020 4391 0000 6702 0188 9583

Zwolnienie z opłaty od decyzji o warunkach zabudowy - wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu na wniosek właściciela lub użytkownika wieczystego terenu, którego wniosek dotyczy.

Telefon kontaktowy

17 787 4172, 17 787 4181, 17 787 4441, 17 787 4183, 17 787 4182, 17 787 4185

Osoba kontaktowa

Agnieszka Mazur - pok. nr 5, Aneta Nycek - pok. nr 5, Ilona Leśniowska - pok. nr 6a, Jarosław Markulis - pok. nr 6a, Andrzej Urbański - pok. nr 6a, Jarosław Tychanowicz - pok.nr 6 ( budynek Urzędu Miejskiego, ul. Żeromskiego 23 )

Tryb odwoławczy

W terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji, do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Mielca

Informacje dodatkowe

Decyzja o warunkach zabudowy wydawana jest dla terenów nie objętych miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.

FORMULARZ DO POBRANIA:

Wniosek o ustalenie warunków zabudowy – dostępny w budynku Urzędu Miejskiego przy ul. Żeromskiego 23, pok. nr 6 lub na stronie internetowej urzędu www.mielec.pl - zakładka: Dla mieszkańców -Sprawa w Urzędzie - Urbanistyka i Geodezja.