Dopisanie do spisu wyborców wyborcy przebywającego czasowo na obszarze gminy lub nigdzie niezamieszkałego przebywającego na obszarze gminy.

← Usługi
Ta usługa nie wspiera urządzeń mobilnych

Opis ogólny

Wyborca może zmienić miejsce głosowania w danych wyborach na swój pisemny wniosek wniesiony do urzędu gminy najpóźniej w 3 dniu przed dniem wyborów. Złożenie wniosku o zmianę miejsca głosowania skutkuje ujęciem wyborcy w spisie w obwodzie głosowania właściwym dla adresu przebywania i skreśleniem ze spisu w stałym obwodzie głosowania właściwym dla adresu zameldowania na pobyt stały lub adresu stałego zamieszkania.

Dotyczy to również Wyborcy nigdzie niezamieszkałego, przebywającego na obszarze gminy.

Powyższe nie obowiązuje w wyborach do organów stanowiących jednostek samorządu terytorialnego oraz wyborach wójtów.

Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy.

2. Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 3 sierpnia 2023 r. w sprawie spisu wyborców.

3. Ustawa z dnia 14 marca 2003 r. o referendum ogólnokrajowym.

Wymagane dokumenty

1. Wypełniony formularz wniosku.

2. Dowód osobisty lub inny dokument tożsamości (do wglądu).

W sytuacji składania wniosku w postaci dokumentu elektronicznego (na adres e-Doręczeń, ePUAP lub GOV.pl), podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, dostarczenie dokumentu tożsamości do wglądu nie jest wymagane.

Ta usługa wymaga podpisu elektronicznego za pomocą klucza weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym lub profilu zaufanego.

Sposób dostarczenia dokumentów

Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:

1. Przesłać drogą elektroniczną przy użyciu usługi elektronicznej na adres e-Doręczeń, ePUAP lub GOV.pl - opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.

2. Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).

3. Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.

Termin realizacji

Wyborca niezwłocznie jest ujmowany, w dniu złożenia wniosku, do spisu wyborców w obwodzie głosowania czasowego miejsca pobytu, co powoduje skreślenie wnioskodawcy ze spisu wyborców w miejscu stałego zameldowania.

Miejsce załatwienia

Urząd Miejski w Mielcu, ul. Żeromskiego 26, Wydział Organizacyjno - Administracyjny - Referat Spraw Obywatelskich.

Opłaty

Wniosek jest wolny od opłat

Telefon kontaktowy

17 787 40 52, 17 787 40 53, 17 787 40 55

Osoba kontaktowa

Sabina Daniel - inspektor, Wojciech Palej - inspektor, Lidia Rudolf - inspektor

Tryb odwoławczy

Tryb odwoławczy nie występuje.

Informacje dodatkowe

Przesłanie wniosku drogą elektroniczną skutkuje automatycznym ujęciem wyborcy w spisie w obwodzie głosowania właściwym dla adresu przebywania i skreśleniem ze spisu w stałym obwodzie głosowania właściwym dla adresu zameldowania na pobyt stały lub adresu stałego zamieszkania. Dzięki temu wyborca zagłosuje jednorazowo w gminie, w której przebywa tymczasowo, a nie w swojej gminie.

Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście lub telefonicznie.

FORMULARZ DO POBRANIA:

Wniosek o zmianę miejsca głosowania.