Wyborca może zmienić miejsce głosowania w danych wyborach na swój pisemny wniosek wniesiony do urzędu gminy najpóźniej w 3 dniu przed dniem wyborów. Złożenie wniosku o zmianę miejsca głosowania skutkuje ujęciem wyborcy w spisie w obwodzie głosowania właściwym dla adresu przebywania i skreśleniem ze spisu w stałym obwodzie głosowania właściwym dla adresu zameldowania na pobyt stały lub adresu stałego zamieszkania.
Dotyczy to również Wyborcy nigdzie niezamieszkałego, przebywającego na obszarze gminy.
Powyższe nie obowiązuje w wyborach do organów stanowiących jednostek samorządu terytorialnego oraz wyborach wójtów.
1. Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy.
2. Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 3 sierpnia 2023 r. w sprawie spisu wyborców.
3. Ustawa z dnia 14 marca 2003 r. o referendum ogólnokrajowym.
1. Wypełniony formularz wniosku.
2. Dowód osobisty lub inny dokument tożsamości (do wglądu).
W sytuacji składania wniosku w postaci dokumentu elektronicznego (na adres e-Doręczeń, ePUAP lub GOV.pl), podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, dostarczenie dokumentu tożsamości do wglądu nie jest wymagane.
Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
1. Przesłać drogą elektroniczną przy użyciu usługi elektronicznej na adres e-Doręczeń, ePUAP lub GOV.pl - opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
2. Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
3. Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
Urząd Miejski w Mielcu, ul. Żeromskiego 26, Wydział Organizacyjno - Administracyjny - Referat Spraw Obywatelskich.
Wniosek jest wolny od opłat
Tryb odwoławczy nie występuje.
Przesłanie wniosku drogą elektroniczną skutkuje automatycznym ujęciem wyborcy w spisie w obwodzie głosowania właściwym dla adresu przebywania i skreśleniem ze spisu w stałym obwodzie głosowania właściwym dla adresu zameldowania na pobyt stały lub adresu stałego zamieszkania. Dzięki temu wyborca zagłosuje jednorazowo w gminie, w której przebywa tymczasowo, a nie w swojej gminie.
Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście lub telefonicznie.
FORMULARZ DO POBRANIA:
Wniosek o zmianę miejsca głosowania.