Dopisanie do spisu wyborców wyborcy niepełnosprawnego w obwodzie, którego lokal jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych

← Usługi
Ta usługa nie wspiera urządzeń mobilnych

Opis ogólny

Wyborca niepełnosprawny, na swój pisemny wniosek wniesiony do urzędu gminy najpóźniej w 3 dniu przed dniem wyborów, ujmowany jest w spisie wyborców wybranym przez siebie stałym obwodzie głosowania gminy właściwej dla adresu zameldowania na pobyt stały lub adresu stałego zamieszkania, w którym lokal obwodowej komisji wyborczej dostosowany jest do potrzeb wyborców niepełnosprawnych, jeżeli lokal obwodowej komisji wyborczej właściwej dla adresu zameldowania na pobyt stały lub adresu stałego zamieszkania wyborcy nie spełnia tych warunków.

Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy.

2. Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 03 sierpnia 2023 r. w sprawie spisu wyborców.

3. Ustawa z dnia 14 marca 2003 o referendum ogólnokrajowym.

Wymagane dokumenty

1. Wypełniony formularz wniosku.

2. Dowód osobisty lub inny dokument tożsamości (do wglądu).

W sytuacji składania wniosku w postaci dokumentu elektronicznego (na adres e-Doręczeń, ePUAP lub GOV.pl), opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym dostarczenie dokumentu tożsamości do wglądu nie jest wymagane.

Ta usługa nie wymaga podpisu elektronicznego. W przypadku niepodpisania podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, wydrukowany wniosek będzie trzeba podpisać odręcznie.

Sposób dostarczenia dokumentów

Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:

  1. Przesłać drogą elektroniczną przy użyciu usługi elektronicznej na adres e-Doręczeń, ePUAP lub GOV.pl- opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
  2. Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).

Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.

Termin realizacji

Wyborca niezwłocznie ujmowany jest do spisu wyborców w obwodzie głosowania dostosowanym dla osób niepełnosprawnych.

Miejsce załatwienia

Urząd Miejski w Mielcu, ul. Żeromskiego 26, Wydział Organizacyjno-Administracyjny - Referat Spraw Obywatelskich

Opłaty

Wniosek jest wolny od opłat.

Telefon kontaktowy

17 787-40-52, 17 787-40-53, 17 787-40-55

Osoba kontaktowa

Sabina Daniel - inspektor, Wojciech Palej - inspektor, Lidia Rudolf - inspektor

Tryb odwoławczy

Tryb odwoławczy nie występuje.

Informacje dodatkowe

Przesłanie wniosku drogą elektroniczną skutkuje automatycznym ujęciem wyborcy w spisie w obwodzie głosowania właściwym dla adresu przebywania i skreśleniem ze spisu w stałym obwodzie głosowania właściwym dla adresu zameldowania na pobyt stały lub adresu stałego zamieszkania.

Dzięki temu wyborca zagłosuje jednorazowo w gminie, w której przebywa tymczasowo, a nie w swojej gminie.

Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście lub telefonicznie.

FORMULARZ DO POBRANIA:

Wniosek o zmianę miejsca głosowania.