1. Program Mielecka Karta Seniora - Aktywny Senior 60+ zwany w dalszej części MKS 60+ to ogół działań Samorządu miasta Mielca skierowanych do osób starszych zamieszkałych na terenie miasta Mielca.
2. Podstawowymi celami programu są:
1) kształtowanie pozytywnego wizerunku mieleckich seniorów,
2) podniesienie poziomu aktywności społecznej i jakości życia grupy mieszkańców 60+, poprzez zwiększenie dostępności do dóbr kultury, zachęcanie do uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych i sportowych, gdyż ma to pozytywny wpływ na poczucie bycia potrzebnym, poprawę kondycji fizycznej i zdrowotnej.
3) przygotowanie specjalnych ofert dla seniorów przez firmy w postaci ulg i zniżek
3. Udział w programie potwierdza karta, której okazanie uprawnia do korzystania z ulg, zwolnień i preferencji oferowanych przez uczestniczących w programie partnerów. Katalog ulg i preferencji znajduje się na stronie internetowej miasta Mielca - https://www.mielec.pl/mielecka-karta-seniora/ lub jest do pobrania w Wydziale Spraw Społecznych i Zdrowia.
1. Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1283 z późn. zm.),
2. Uchwała Nr X/71/2015 Rady Miejskiej w Mielcu z dnia 3 lipca 2015 r. w sprawie przyjęcia programu Mielecka Karta Seniora - Aktywny Senior 60+ zmieniona Uchwałą Nr XVI/149/2015 Rady Miejskiej w Mielcu z dnia 17 grudnia 2015 r.
3. Zarządzenie Nr 388/2016 Prezydenta Miasta Mielca z dnia 19 stycznia 2016 r. w sprawie wprowadzenia wzorów dokumentów obowiązujących w Programie „Mieleckiej Karty Seniora – Aktywny Senior 60+” zmienione Zarządzeniem Nr 182/2019 Prezydenta Miasta Mielca z dnia 29 marca 2019 r.
1.Wniosek;
2.Potwierdzenie wniesienia opłaty za duplikat jeżeli dotyczy;
3.Dowód tożsamości w celu weryfikacji danych.
1. Bezpośrednio osobiście
2. Za pośrednictwem pełnomocnika upoważnionego we wniosku
Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia Urzędu Miejskiego w Mielcu, ul. Żeromskiego 23, pokój nr 9E.
1. Mielecka Karta Seniora przyznawana jest bezpłatnie.
2. Duplikat Mieleckiej Karty Seniora podlega opłacie w wysokości 15,00 zł
Dane do dokonania opłaty za duplikat Mieleckiej karty Seniora:
Gmina Miejska Mielec
ul. Żeromskiego 26
39-300 Mielec
Bank PKO BP SA Nr 74 1020 4391 0000 6102 0190 4622
tytułem „opłata za duplikat Mieleckiej Kart Seniora”
Opłatę można zrealizować również w:
Oddziale banku w Urzędzie Miejskim w Mielcu, ul. Żeromskiego 26, w godz. 7.30 do 15.30 od poniedziałku do piątku.
Nie przysługuje
Wniosek o wydanie „Mieleckiej Karty Seniora – Aktywny Senior 60+” do pobrania w Wydziale Spraw Społecznych i Zdrowia, Urzędu Miejskiego w Mielcu, ul. Żeromskiego 23, pokój nr 9 E lub ze strony: https://www.mielec.pl/wp-content/uploads/MKS-Aktywny-senir-60.pdf