Bonifikata od opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej, przeznaczonej lub wykorzystywanej na cele mieszkaniowe.
Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r., poz. 1145 z późn. zm.)
1) Wniosek o udzielanie bonifikaty od opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego
2) Do wniosku o przyznanie bonifikaty należy dołączyć wszelkie dowody poświadczające uzyskane dochody brutto w roku poprzedzającym rok, za który ma być wnoszona opłata za użytkowanie wieczyste (przez wszystkich członków gospodarstwa domowego):
w przypadku osób aktywnych zawodowo - zaświadczenie z Urzędu Skarbowego lub zakładu pracy o wysokości uzyskanego dochodu, za rok poprzedzający rok, w którym składany jest wniosek albo zeznanie o wysokości osiągniętego dochodu (PIT) złożone do Urzędu Skarbowego, zaświadczenie z Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mielcu o przyznanych świadczeniach, itp.,
1. przez emerytów i rencistów: rozliczenie roczne PIT-40A, zaświadczenie z ZUS, itp.,
2. w przypadku osób pozostających bez zatrudnienia - zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o braku uzyskania dochodu lub o nie składaniu zeznania podatkowego,
3. w przypadku osób bezrobotnych – zaświadczenie o zarejestrowaniu w Powiatowym Urzędzie Pracy wraz z poświadczeniem wysokości otrzymanego świadczenia (albo o barku świadczenia),
4. osoby pełnoletnie uczące się - zaświadczenie ze szkoły/uczelni o statusie ucznia/studenta oraz oświadczenie o wysokości osiągniętego dochodu (albo braku uzyskania dochodu),
5. przez osoby prowadzące działalność gospodarczą - zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o wysokości uzyskanego dochodu albo zeznanie o wysokości osiągniętego dochodu (PIT) złożonego do Urzędu Skarbowego.
Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
1. Przesłać pocztą tradycyjną na adres Urząd Miejski w Mielcu, ul. Żeromskiego 26, 39-300 Mielec,
2. Złożyć osobiście w Biurze Obsługi Mieszkańca w godzinach pracy Urzędu tj: pon. 8:00-16:00, wt.- pt. 7:30-15:30
3. Przesłać za pośrednictwem:
- Skrzynki eDoręczeń: AE:PL-96779-20264-RSFJV-26
- Skrzynki Podawczej ePUAP /w121nc8nfz/SkrytkaESP
Referat Gospodarki Nieruchomościami w Wydziale Urbanistyki, Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji, Mielec, ul. Żeromskiego 23 pokój nr 7.
Nie podlega opłacie skarbowej
Nie przysługuje
1) Bonifikata przysługuje osobom fizycznym, których dochód miesięczny na jednego członka gospodarstwa domowego nie przekracza 50% przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w roku poprzedzającym rok, za który opłata ma być wnoszona, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski".
2) Właściwy organ udziela na wniosek osób fizycznych 50% bonifikaty od opłaty rocznej, jeżeli nieruchomość jest przeznaczona na cele mieszkaniowe lub wykorzystywana na te cele.
3) Zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami, dochód miesięczny, na jednego członka gospodarstwa domowego, jest obliczany jako średnia miesięczna z dochodu, o którym mowa w przepisach o dodatkach mieszkaniowych, uzyskanego w roku poprzedzającym rok, za który opłata roczna jest wnoszona. Ciężar dowodu, że istnieją przesłanki udzielenia bonifikaty od tej opłaty, spoczywa na użytkowniku wieczystym.
4) Przez gospodarstwo domowe rozumie się gospodarstwo prowadzone przez użytkownika wieczystego samodzielnie lub wspólnie z małżonkiem lub innymi osobami stale z nim zamieszkującymi i gospodarującymi na nieruchomości oddanej w użytkowanie wieczyste.
FORMULARZ DO POBRANIA:
Wniosek o udzielanie bonifikaty od opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego do pobrania:
1. w budynku Urzędu Miejskiego ul. Żeromskiego 23, pok. nr 7.
2. na stronie internetowej urzędu www.mielec.pl - zakładka: dla mieszkańców - Sprawa w Urzędzie - Urbanistyka i Geodezja.
3. na stronie internetowej https://eurzad.um.mielec.pl/