Sprzedaż nieruchomości na własność lub oddanie w użytkowanie wieczyste w drodze przetargu

← Usługi

Opis ogólny

Sprzedaż nieruchomości na własność lub oddanie w użytkowanie wieczyste w drodze przetargu

Podstawa prawna

- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r., poz. 1145 z późn. zm.)

- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r., poz. 2213)

Wymagane dokumenty

Wniosek

Ta usługa wymaga podpisu elektronicznego za pomocą klucza weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym lub profilu zaufanego.

Sposób dostarczenia dokumentów

Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:

1. Przesłać pocztą tradycyjną na adres Urząd Miejski w Mielcu, ul. Żeromskiego 26, 39-300 Mielec,

2. Złożyć osobiście w Biurze Obsługi Mieszkańca w godzinach pracy Urzędu tj: pon. 8:00-16:00, wt.- pt. 7:30-15:30

3. Przesłać za pośrednictwem:

- Skrzynki eDoręczeń: AE:PL-96779-20264-RSFJV-26

- Skrzynki Podawczej ePUAP : /w121nc8nfz/SkrytkaESP

Termin realizacji

Obowiązujące przepisy prawa nie przewidują wiążących terminów na załatwienie wniosku. Zakończenie sprawy zależne m.in. od stanu prawnego nieruchomości, konieczności jej podziału geodezyjnego, harmonogramu sesji Rady Miejskiej, wykonania właściwego operatu szacunkowego. W sprawach nieskomplikowanych termin postępowania wynosi ok. 6 miesięcy.

Miejsce załatwienia

Referat Gospodarki Nieruchomościami w Wydziale Urbanistyki, Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji, Mielec, ul. Żeromskiego 23 pokój nr 9 lub 11

Opłaty

1. Wniosek jest wolny od opłaty skarbowej.

2. Koszty:
- cena sprzedaży nieruchomości wylicytowana w przetargu,
- koszty notarialne i sądowe przy zawieraniu umowy sprzedaży.

Telefon kontaktowy

17 787 41 92, 17 787 41 95

Osoba kontaktowa

Joanna Kasza- Kierownik Referatu Gospodarki Nieruchomościami, Dorota Warchałowska - Inspektor

Tryb odwoławczy

Możliwość zaskarżenia czynności związanych z przeprowadzeniem przetargu w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyniku przetargu ustnego lub doręczenia zawiadomienia o wynikach przetargu pisemnego do Prezydenta Miasta Mielca.

Informacje dodatkowe

FORMULARZ DO POBRANIA:

Wniosek o sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność Gminy Miejskiej Mielec w trybie przetargu do pobrania:

1. w budynku Urzędu Miejskiego ul. Żeromskiego 23, pok. nr 9 lub 11

2. na stronie internetowej urzędu www.mielec.pl - zakładka: dla mieszkańców -Sprawa w Urzędzie - Urbanistyka i Geodezja.

3. na stronie internetowej https://eurzad.um.mielec.pl/