Zorganizowanie imprezy artystycznej lub rozrywkowej

← Usługi
Ta usługa nie wspiera urządzeń mobilnych

Opis ogólny

Imprezy artystyczne lub rozrywkowe organizowane w ramach działalności kulturalnej przez podmioty takie jak: osoby prawne, osoby fizyczne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, odbywające się poza stałą siedzibą albo w sposób objazdowy, wymagają zawiadomienia organu gminy właściwej ze względu na miejsce imprezy. W imprezach organizowanych w tym trybie nie może uczestniczyć więcej niż 999 osób. Organ gminy wydaje decyzję o zakazie odbycia imprezy artystycznej lub rozrywkowej, jeżeli zagraża ona życiu lub zdrowiu ludzi, moralności publicznej albo mieniu w znacznych rozmiarach lub nie zostały spełnione wymagania, o których mowa w ustawie.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 25 października 1991 roku o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (t.j. Dz.U. z 2024 roku poz. 87)

Wymagane dokumenty

- Zawiadomienie o organizowaniu imprezy artystycznej lub rozrywkowej

- klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych

Ta usługa wymaga podpisu elektronicznego za pomocą klucza weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym lub profilu zaufanego.

Sposób dostarczenia dokumentów

Osobiście, za pomocą środków komunikacji elektronicznej lub za pośrednictwem operatora pocztowego.

Termin realizacji

Zawiadomienie o imprezie powinno być złożone nie później niż 30 dni przed planowanym terminem jej rozpoczęcia.

Miejsce załatwienia

Biuro Ochrony Informacji Urzędu Miejskiego w Mielcu, Ul. Żeromskiego 26, Pokój nr 14

Opłaty

Brak opłat skarbowych

Telefon kontaktowy

17 787 40 33

Osoba kontaktowa

Robert Płoszaj - Kierownik Biura Ochrony Informacji

Tryb odwoławczy

Decyzja o zakazie odbycia imprezy artystycznej lub rozrywkowej powinna być doręczona podmiotowi, który ją organizuje, w terminie 14 dni od dnia złożenia zawiadomienia, nie później jednak niż 10 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy.

Odwołanie od decyzji wnosi się w terminie 3 dni od dnia jej doręczenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Prezydenta Miasta Mielca.

Informacje dodatkowe

W imprezach artystycznych i rozrywkowych organizowanych w tym trybie nie może uczestniczyć więcej niż 999 osób.
W przypadku gdy planowana liczba uczestników imprezy wynosi 1000 osób lub więcej, to wtedy jest to impreza masowa i obowiązki organizatora imprezy masowej w zakresie bezpieczeństwa tej imprezy reguluje ustawa z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2023 roku poz. 616).