Zorganizowanie zgromadzenia

← Usługi
Ta usługa nie wspiera urządzeń mobilnych

Opis ogólny

Organizator zgromadzenia zawiadamia organ gminy o zamiarze zorganizowania zgromadzenia pisemnie, za pomocą faksu, ustnie do protokołu lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Organ gminy wydaje decyzję o zakazie zgromadzenia nie później niż na 96 godzin przed planowaną datą zgromadzenia, jeżeli:

1) jego cel narusza wolność pokojowego zgromadzania się, jego odbycie narusza zasady organizowania zgromadzeń albo cel zgromadzenia lub jego odbycie narusza przepisy karne;

2) jego odbycie może zagrażać życiu lub zdrowiu ludzi albo mieniu w znacznych rozmiarach, w tym gdy zagrożenia tego nie udało się usunąć;

3) zgromadzenie ma się odbyć w miejscu i czasie, w którym odbywają się zgromadzenia organizowane cyklicznie.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 24 lipca 2015 roku Prawo o zgromadzeniach (t.j. Dz.U. z 2022 roku poz. 1389)

Wymagane dokumenty

- Zawiadomienie o zamiarze zorganizowania zgromadzenia

- pisemna zgoda na przyjęcie obowiązków przewodniczącego zgromadzenia, w przypadku jego wyznaczenia

- zdjęcie organizatora zgromadzenia albo przewodniczącego zgromadzenia, w przypadku jego wyznaczenia

- klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych

Ta usługa nie wymaga podpisu elektronicznego. W przypadku niepodpisania podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, wydrukowany wniosek będzie trzeba podpisać odręcznie.

Sposób dostarczenia dokumentów

Osobiście, za pomocą środków komunikacji elektronicznej lub za pośrednictwem operatora pocztowego.

Termin realizacji

Organizator zgromadzenia zawiadamia organ gminy o zamiarze zorganizowania zgromadzenia w taki sposób, aby wiadomość dotarła do organu nie wcześniej niż na 30 dni i nie później niż na 6 dni przed planowaną datą zgromadzenia.

Miejsce załatwienia

Biuro Ochrony Informacji Urzędu Miejskiego w Mielcu, ul. Żeromskiego 26, Pokój nr 14

Opłaty

Brak opłat skarbowych

Telefon kontaktowy

17 787 40 33

Osoba kontaktowa

Robert Płoszaj - Kierownik Biura Ochrony Informacji

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji o zakazie zgromadzenia wnosi się bezpośrednio do Sądu Okręgowego w Tarnobrzegu w terminie 24 godzin od jej udostępnienia w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Mielcu. Wniesienie odwołania nie wstrzymuje wykonania decyzji o zakazie zgromadzenia.

Informacje dodatkowe

W przypadku gdy organizator zgromadzenia uzna, że planowane zgromadzenie nie będzie powodować utrudnień w ruchu drogowym, a w szczególności powodować zmiany w jego organizacji, zawiadamia o zamiarze zorganizowania takiego zgromadzenia w trybie uproszczonym, Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego w Rzeszowie (e-mail: wczk@rzeszow.uw.gov.pl) , nie wcześniej niż na 30 dni i nie później niż na 2 dni przed planowaną datą zgromadzenia.