Obowiązek szkolny dziecka rozpoczyna się z początkiem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 7 lat.
Dzieci zamieszkałe w obwodzie danej szkoły przyjmowane są z urzędu na podstawie zgłoszenia oraz dołączonego do niego oświadczenia o miejscu zamieszkania.
Postępowanie rekrutacyjne prowadzone jest na wolne miejsca na wniosek rodziców/prawnych opiekunów dziecka przez komisje rekrutacyjną powołaną przez dyrektora danej szkoły.
-Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1082 z późn. zm).
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 sierpnia 2019 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz. U. poz. 1737).
- Zarządzenie 910/2021 Prezydenta Miasta Mielca z dnia 28 stycznia 2021 r. w sprawie określenia terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminów składania dokumentów, na rok szkolny 2021/2022 do klas I publicznych szkół podstawowych oraz klas wyższych niż klasa I publicznych oddziałów sportowych i oddziałów mistrzostwa sportowego w szkołach podstawowych ogólnodostępnych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miejska Mielec
W przypadku rekrutacji dziecka niepełnosprawnego - orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Elektronicznie poprzez Platformę Moje Miasto, moduł Elemento https://eurzad.um.mielec.pl
Platforma Moje Miasto, moduł Elemento
https://eurzad.um.mielec.pl
Wolne od opłat
Rodzice/prawni opiekunowie dzieci, które nie zostały przyjęte, mogą:
- wnioskować do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata w terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych
- wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia
- wnieść skargę do sądu administracyjnego na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły.
Pierwszym krokiem po wejściu na stronę eurzad.um.mielec.pl jest ZALOGOWANIE SIĘ PROFILEM ZAUFANYM, następnie należy wybrać MOJE KONTO – EDUKACJA – REJESTRACJA DO SZKOŁY PODSTAWOWEJ i zarejestrować się w module Elemento (do tego potrzebny będzie pesel dziecka). Postępując zgodnie z wytycznymi systemu, wypełnić zgłoszenie/wniosek i podpisać go profilem zaufanym. Podpis rodziców/prawnych opiekunów dziecka jest potwierdzeniem zgodności informacji w nim zawartych ze stanem faktycznym oraz zgodą na wybraną ścieżkę kształcenia.
We wniosku o przyjęcie rodzice/prawni opiekunowie wskazują wybrane szkoły według swoich preferencji w porządku od najbardziej do najmniej preferowanej. Szkoła wskazana na pierwszej pozycji we wniosku o przyjęcie nazywana jest szkołą pierwszego wyboru. Oświadczenia potwierdzające spełnianie kryteriów będą generowane samoistnie przez system po zaznaczeniu określonego kryterium. Oświadczenia składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.
Należy sprawdzać status swojego wniosku. Jeżeli wniosek będzie wymagał korekty, pojawi się stosowny komunikat. Każda edycja wniosku będzie wymagała ponownego jego podpisania profilem zaufanym. Następnie powinno się sprawdzić wyniki rekrutacji i potwierdzić elektronicznie wolę przyjęcia do szkoły, do którego dziecko zostało zakwalifikowane. Niepotwierdzenie woli jest równoznaczne z rezygnacją.